مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی برلیانس H330


عصر خودرو- یکی از خودروهای چینی که از سال 94 در داخل کشور زیاد...
عصر خودرو- یکی از خودروهای چینی که از سال 94 در داخل کشور زیاد دیده‌می‌شود، برلیانس H330 است. این سدان چینی، این روزها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، با استقبال خوبی مواجه شده‌است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، یکی از خودروهای چینی که از سال 94 در داخل کشور زیاد دیده‌می‌شود، برلیانس H330 است. این سدان چینی، این روزها با توجه به شرایط اقتصادی کشور، با استقبال خوبی مواجه شده‌است. Brilliance H330 توسط شرکت پارس خودرو در داخل ایران، مونتاژ می‌شود. در این مقاله به معرفی این خودرو خواهیم پرداخت.

معرفی اجمالی برلیانس‌ H330
برلیانس H330 یک خودروی کامپکت سگمنت C است که با هدف جایگزینی سری BS2 شرکت خودروسازی برلیانس، تولید شد. این خودرو آوریل سال 2013 به بازار چین عرضه‌شد. به گونه‌ای می‌توان گفت که این خودرو فیس‌لیفتی از سدان FSV به شمار می‌آید.

برلیانس H330 محصول مشترک شرکت خودروسازی سایپا‌ و برلیانس‌ (شریک تجاری بی ام و) است.شرکت پارس خودرو به عنوان زیرمجموعه سایپا، تولید و مونتاژ این خودرو را برعهده دارد. Brilliance H330 در دو مدل دنده دستی و دنده اتومات عرضه می‌شود. اولین سری این محصول سال 94 در اختیار خریداران داخلی قرار گرفت.

خودروی H330 به دلیل بهره بردن از زنجیر تایم، دیگر مشکل تعویض و یا پاره شدن تسمه تایم ندارد و این یکی از ویژگی‌های مثبت این اتومبیل، محسوب می‌شود. اوایل این خودرو با موتور 1.5 لیتری عرضه می‌شد؛ ولی از سال 96 موتور آن به 1.65 لیتری ارتقا یافت. در ادامه به صورت مفصل به ویژگی‌های این خودرو چه در ظاهر و چه در بخش فنی می‌پردازیم.

طراحی برلیانس‌ H330
اولین نکته‌ای که در طراحی بخش جلویی این خودرو، نظر را به خود جلب می‌کند، جلوپنجره آن است. جلوپنجره برلیانس‌ H330 شما را به یاد خودروهای بی ام و می‌اندازد. این مسئله نتیجه همکاری مشترک برلیانس‌ و بی ام و است. جلوپنجره این خودرو با یک حرف T طور به دو بخش تقسیم شده و لوگوی برلیانس‌ در وسط بخش بالایی حرف T قرار گرفته‌است.راهنمای کامل برلیانس‌ H330 را در اینجا بخوانید.

مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی برلیانس H330

فرم چراغ‌های جلو، خطوط روی کاپوت و سپر چهره‌ی آرام و بدون تکلفی به این خودرو بخشیده‌اند. گلگیرهای برجسته و دو خط روی بدنه جانبی به اضافه آینه‌ها و دستگیره‌های همرنگ نمای جانبی بدنه را کمی از سادگی در آورده‌اند. به کارگیری این خطوط در بدنه H330 به صورت هماهنگ و منطقی صورت گرفته‌است. روی درب صندوق عقب، در قسمت بالای تورفتگی پلاک، یک نوار پلاستیکی قرار گرفته که لوگوی پارس خودرو در میانه‌ی آن خودنمایی می‌کند.

در داخل کابین از دو رنگ کرم و نوک مدادی استفاده شده‌است. پنل پشت فرمان دارای طراحی برجسته و تو در تو است که حالتی اسپرت به این بخش می‌دهد. دریچه‌های تهویه اما فرم مستطیلی قدیمی دارند. در کل ارگونومی کابین مناسب است و دسترسی به ادوات مختلف به راحتی امکان‌پذیر است. صندلی‌های خودرو هم حس راحتی می‌دهند. نکته منفی در رابطه با کابین کیفیت مواد به کار رفته در آن است که خیلی مرغوب نیستند. در کل داخل کابین برلیانس‌ H330 هیجان‌انگیز و خاص نیست؛ طراحی بسیار ساده‌ای دارد.

مشخصات فنی برلیانس‌ H330
در ابتدای تولید برلیانس‌ H330، این خودرو با یک موتور 1.5 لیتری که قدرت 103 اسب بخار داشت عرضه می‌شد. از سال 96 به بعد موتور خودرو به 1.65 لیتر ارتقا یافت. در جدول زیر مشخصات فنی این خودروی چینی را مشاهده می‌کنید:

مدل خودروبرلیانس H330
شرکت تولید کنندهبرلیانس
شرکت مونتاژکننده داخلیپارس خودرو (سایپا)
مدل هادنده دستیدنده اتوماتیک
موتورBM16LB- خطی
حجم موتور 1654 سی سی
حداکثر توان 114 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
سوپاپ 16
نوع سوخت بنزین
حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت
شتاب 0-100 12 ثانیه 13.5 ثانیه
گیربکس 5 سرعته دستی 4 سرعته اتوماتیک
ظرفیت باک 55 لیتر
مصرف سوخت ترکیبی 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر 7.6 لیتر در هر 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
نوع فرمان تقویت شده برقی- دنده شانه‌ای- قابل تنظیم
سیستم تعلیق جلو: مستقل مک فرسون

عقب: نیمه مستقل میل پیچشی

ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

عقب: کاسه ای

جلو: دیسکی خنک‌شونده

عقب: دیسکی

ابعاد خودرو طول: 4510 میلیمتر

عرض: 1758 میلیمتر

ارتفاع: 1460 میلیمتر

فاصله دو محور: 2580 میلیمتر

وزن خودرو 1240 کیلوگرم 1250 کیلوگرم

رینگ‌های این ماشین، 15 اینچی آلومینیومی و اندازه تایر‌ آن 195/65R15 می‌باشد.

امکانات رفاهی و ایمنی برلیانس‌ H330
شاید برلیانس‌ H330 به لحاظ امکانات نسبت به خودروهای به‌روزتر، حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد؛ اما در رنج قیمتی خود از امکانات خوبی برخوردار است. امکانات ایمنی این خودرو به شرح زیر است:
• کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
• مجهز به ایموبیلایزر
• ایزوفیکس
• هشداردهنده باز بودن کمربند ایمنی
• سنسور دنده عقب
• قفل خودکار درب‌ها در سرعت بالای 20 کیلومتر( هنگام تصادف‌ درب‌ها به صورت خودکار باز می‌شوند.)

مشخصات فنی و امکانات ایمنی رفاهی برلیانس H330

امکانات رفاهی این اتومبیل که در هر دو مدل دنده دستی و اتومات مشترک است، شامل موارد زیر می‌شود:
• ترمز ABS+ EBD
• تهویه مطبوع
• تنظیم الکتریکی آینه‌های جانبی
• شیشه بالابر برقی درب‌ها
• تنظیم ارتفاع نور جراغ جلو
• چراغ مه‌شکن جلو
• سیستم تاشو برای صندلی عقب 4:6
• میله ضربه گیر درها
• میله فرمان جمع‌شونده
• سیستم هشدار روشن بودن چراغ
• کامپیوتر سفری

سانروف و استارت بدون کلید آپشن‌هایی هستند که فقط برای مدل دنده اتومات یافت می‌شود. صندلی راننده در مدل دنده اتوماتیک در 8 جهت قابل تنظیم است و گودی کمر آن را می‌توان تغییر داد.

بیمه بدنه و شخص ثالث برلیانس‌ H330
آخرین مبحثی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، مربوط به بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه است. بیمه شخص ثالث، مهم‌ترین بیمه‌ای است که یک خودرو باید داشته باشد. نداشتن این بیمه‌نامه منجر به جریمه خودرو می‌شود. شما عزیزان می‌توانید برای خرید بیمه شخص ثالث خودرو به صفحه اصلی بیمه دات کام مراجعه نمایید.

داشتن بیمه بدنه هم برای خودرو امر مهمی است. با خرید این بیمه‌نامه می‌توانید از پوشش‌های بیمه برای بدنه ماشین خود بهره ببرید. برای خرید بیمه بدنه برلیانس‌ H330 نیز می‌توانید از سایت bimeh.com اقدام نمایید و پس از مقایسه شرکت‌های مختلف اقدام به خرید نمایید.

در آخر باید بگوییم که برلیانس‌ H330 در بازار داخلی رقبایی مانند: تندر پلاس، دنا‌ پلاس اتوماتیک، ام وی ام‌ 550 و جک‌ J5 دارد.

منبع: سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)

دانلود با کیفیت


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته