شهرداری تهران با «فصل دل‌تکانی» به استقبال بهار می‌رود


شهرداری تهران با «فصل دل‌تکانی» به استقبال بهار می‌رود

تهران-ایرنا-معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: ویژه‌برنامه‌های استقبال از بهار این سازمان با عنوان «فصل دل‌تکانی» در اسفند1400 برگزار می‌شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور با تشریح برنامه‌های این سازمان در استقبال از بهار از برگزاری برنامه «مهرآیین» خبر داد و افزود: سازمان فرهنگی هنری این برنامه را در مناسبت‌های گوناگون مذهبی و ملی با تجلیل از خانواده معزز شهدا برگزار می‌کند.

وی گفت: برنامه «مهرآیین» در آستانه سال نو نیز برگزار می‌شود و در آن گروه‌های جهادی با هماهنگی قبلی در خانه‌های شهدا حاضر و خانواده‌های شهدا را در خانه‌تکانی شب عید یاری می‌کنند.

فاطمیان‌پور بیان کرد: اتوبوس «کتابگرد هدهد» در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر تهران مستقر می‌شود و ضمن ارائه خدمات کتابخانه‌ای، توزیع محصولات فرهنگی و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برای کودکان، آرزوهای آنان را در قالب نقاشی دریافت می‌کند.

وی افزود: این نقاشی بر روی درخت آرزوها در یکی از مراکز خرید تهران نصب می‌شود و شهروندانی که در تدارک خرید شب عید هستند، می‌توانند آرزوهای کودکان را برآورده کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اجرای برنامه میدانی «فصل دل‌تکانی» اظهارداشت: این برنامه به راه‌اندازی کاروان شادی و نوروزخوانی در خیابان‌های فرعی شهر اختصاص داشته و برگزاری آیین‌های سنتی نوروز نواحی ایران و توزیع محصولات فرهنگی برای کودکان و بزرگسالان بخش‌های اصلی آن است.

فاطمیان‌پور از تولید و انتشار بسته محصولات مجازی «فصل دل‌تکانی» خبر داد و گفت: هر یک از فرهنگسراها در آستانه سال نو محصولات مجازی در قالب‌های گوناگون تولید و در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

وی افزود: همچنین دومین شماره از مجموعه «کتابراه» برای عرضه به صورت فیزیکی و مجازی در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی تولید می‌شود. این مجموعه شامل داستان‌های کوتاه طنز با موضوع صداقت، قناعت و نوروز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نمایشگاه نخبگان علمی ارتش