مردم سرپل‌ذهاب امسال بیش از 3.5 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند


مردم سرپل‌ذهاب امسال بیش از 3.5 میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

قصرشیرین - ایرنا - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل‌ذهاب با اعلام اینکه مردم این شهرستان امسال سه میلیارد و 601 میلیون تومان زکات پرداخت کردند، گفت: از مجموع این میزان زکات جمع آوری شده یک میلیارد و 645 میلیون تومان زکات واجب و 746 میلیون تومان زکات فطریه بوده است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، علی اکرم منصوری در جلسه شورای زکات سرپل ذهاب در محل قرارگاه فرهنگی، اجتماعی حضرت ولیعصر(عج) این شهرستان افزود: وجوه زکات جمع آوری شده در بخش کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین تکمیل مساجد این شهرستان هزینه شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل ذهاب در ادامه گفت: ۱۸ نفر از روحانیون مُبلغ در سطح روستا فعالیت ترویج فریضه زکات را بر عهده داشته و ۶۰۰ نفر از عاملان افتخاری و ۱۵۰ نفر از اعضای شوراهای روستا نیز در این زمینه همکاری می کنند.

منصوری ادامه داد: احداث و تکمیل ۲‌ مورد مسجد روستایی با ۱۳ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان اعتبار، تکمیل یک باب مسکن نیازمندان و تجلیل از عاملان ترویج زکات از اقدام های انجام شده از محل وجوه جمع آوری زکات بوده است.

امام جمعه سرپل ذهاب نیز گفت: زکات یکی از فروع دین اسلام است که احکام و مسایل فراوانی دارد که بر یکایک مسلمانان لازم است در احیا و اقامه احکام آن بکوشند.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» ادامه داد: باید احکام زکات را درست و دقیق بیاموزیم چون اگر به احکام اقتصادی اسلام (به خصوص در مورد زکات و خمس) توجه کرده و بدان عمل کنیم، آثار مثبت آن ها به زودی در زندگی ما آشکار گشته و عواقب و نتایج ناشی از عدم اهتمام به این فریضه های اسلامی، از جامعه دینی ما دور خواهد شد.

وی ادامه داد: پیشوایان اسلام زکات را از ضروریات دین و منکر آن را کافر دانسته اند از این رو فرهنگ زکات باید در جامعه تبیین و فرهنگ سازی شود.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

113 درصد تعهد سند اشتغال شهرستان کرمانشاه محقق شد