لبو پلو با گوشت چرخ کرده


سلام عزیزان با یک پلوی خوشمزه مناسب این فصل خدمتتون هستم ، شاید تا حالا درست نکرده باشین ، دستورش خیلی راحته

مواد لازم :
برنج ۳ پیمانه
چغندر دو عدد متوسط
پیاز یک عدد متوسط
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
نمک ، فلفل ، زعفران آب کرده به میزان لازم

طرز تهیه :
برنج را بشورید و بذارین با دو قاشق نمک و ۲ لیوان آب ولرم چند ساعتی خیس بخوره ، خیس کردن برنج موجب میشه که وقتی اونو آبکش میکنید هم بهتر قد بکشه هم اینکه له نشه ، در واقع نمک به استحکام برنج کمک میکنه. اگر هم وقت نداشتین که خیس نکنید!
پیاز را مکعبی خرد کنید و با کمی روغن تفت بدین تا طلایی و سبک بشه ، بهش زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت بدین ، من تو ادویه ها زردچوبه را خیلی دوست دارم و به سایر ادویه ها حساسیت دارم.
گوشت چرخ کرده را هم به پیازها اضافه کنید و تفت بدین ، با پشت قاشق تکه های گوشت را قشنگ له کنید و تفت بدین. تقریبا ۵ دقیقه برای این کار کافیه.
بعضی ها به گوشت چرخ کرده آب اضافه نمیکنند و میگن گوشت چرخ کرده وقتی تفت بخوره پخته میشه ، اما من حتما تو این مرحله بهش یک لیوان آب اضافه میکنم ، نمک هم تو این مرحله اضافه میکنم و میذارم گوشت با حرارت ملایم بپزه و آبش کشیده بشه.

تو این فاصله که گوشت داره می پزه ، چغندر را پوست بکنید و بشورید و با رنده درشت رنده کنید.
من دستکش دستم کردم ، که ناخنام قرمز منگولی نشن! نذارین چغندر بپزه بعد رنده اش کنید ، اینجوری وقتی لا به لای برنج می ریزید رنگ پلو خیلی کم رنگ میشه.

برنج خیس شده را آب کش کنید و حالا همه مواد شما آماده است.
کف قابلمه را کمی روغن بریزید ، هر ته دیگی که دوست دارین کف قابلمه بذارین و به ترتیب یک لایه برنج ، کمی زعفران آب کرده ، مواد گوشت چرخ کرده و چغندر رنده شده بریزید.

با دم قاشق موادتون را هم بزنید تا همه پلو رنگی بشه.

برنج را وسط قابلمه جمع کنید ، چهار پنج تا سوراخ هم با دم قاشق روش بزنید و دور تا دور قابلمه و روی برنج نصف لیوان آب بریزید ، دیگه روغن اضافه نکنید ، هم گوشت به اندازه کافی چربی و کلسترول داره و هم اینکه اون روغنی که اول برای تفت دادن گوشت و پیاز استفاده کردین کافیه.
بذارین برنج با حرارت متوسط به مدت نیم ساعت تا چهل دقیقه دم بکشه.
این پلو به نظر من خیلی رنگ و بوی پائیز میده ، فکر کنم به زودی خورش لبو هم درست کنم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ملاک محاسبه مالیات بر عایدی سرمایه، بر اساس ارزش روز دارایی تعیین می‌شود