جانمایی پارک بانوان اهواز کارشناسی نبوده است


جانمایی پارک بانوان اهواز کارشناسی نبوده است

اهواز - ایرنا - رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر اهواز گفت: پارک ساخته شده برای بانوان در اهواز بدون جانمایی کارشناسی و توجه به مطالعه علمی انجام شده است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی مطیعی روز چهارشنبه در سی و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر اهواز در صحن علمی این شورا که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، افزود: هرگونه طرح و برنامه در بخش ورزش اهواز باید بر اساس مطالعه علمی و تدوین چشم انداز طراحی و اجرا شود.

وی با تاکید بر ضرورت بسترسازی برای ورود بخش خصوصی تخصصی ورزش برای توسعه ورزش اهواز گفت: تدوین طرح جامع برای ساماندهی وضعیت ورزش اهواز و پیوست‌های مختلف آن بر اساس مطالعه و چشم انداز علمی باید پیش از هرگونه اقدام مورد تاکید قرار گیرد.

حال ورزش اهواز خوب نیست

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه حال ورزش اهواز خوب نیست گفت: ابنیه، ساختمان ها و زیرساخت های ورزشی موجود در اهواز بسیار ناکارآمد است که برای عبور از شرایط نامطلوب فعلی به اعتبار ملی نیاز دارد.

احمد سراج نشاط اجتماعی را اولویت مدیریت شهری اهواز دانست و ادامه داد: اهواز شهر ورزش محلات است و در این زمینه شهری بی نظیر در سطح کشور است که بی توجهی به این ظرفیت، موجب کاهش انگیزه ورزشکاران این عرصه شده است.

وی گفت: وجود ۱۰ هزار ورزشکار در محلات و ۴۰۰ تیم ورزشی محله‌ای از جمله ظرفیت های مهم ورزش اهواز است که بهره گیری از این ظرفیت عظیم می تواند موجب ارتقای سطح ورزش در این شهر شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: با وجود ظرفیت های زیاد اهواز در ورزش بانوان، متاسفانه در سال های گذشته کمترین توجهی به این موضوع وجود نداشته است.

سراج با بیان اینکه اهواز دارای تیم های ورزشی شاخص در سطح ملی است که حمایت از این تیم ها ضروری است گفت: ساحل رودخانه کارون باید در اختیار ورزشکاران باشد تا با توسعه ورزش های آبی و ساحلی ظرفیت اهواز در این زمینه ارتقا یابد.

وی بهره گیری از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را مورد تاکید قرار داد و افزود: سمن های فعال در خوزستان و اهواز دارای ظرفیت‌های بسیاری در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی هستندکه به کارگیری ظرفیت آنها در بخش ورزش می تواند گره گشای مشکلات کنونی اهواز باشد.

مشکل روشنایی پارک بانوان برطرف می‌شود

عضو دیگر شورای شهر اهواز نیز در ادامه با اشاره به مشکل روشنایی پارک بانوان اهواز گفت: پیگیری برای حل مشکل برق پارک بانوان اهواز انجام شده است و هم اکنونتکمیل تجهیزات مورد نیاز از جمله نصب ترانس برق در حال انجام است.

عادل شیشه گری ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت پارک جزیره واقع در بستر رودخانه کارون برای ورزش های ساحلی مورد تاکید کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اهواز نیز یکی از وظایف شورای اسلامی شهر را گسترش مراکز فرهنگی، گردشگری و ورزشی دانست و گفت: این شورا برای ارتقای زیرساخت های ورزشی آمادگی لازم برای همکاری با اداره کل ورزش و جوانان خوزستان را دارد.

حجت اله زارع زاده ادامه داد: ساماندهی زمین های خاکی ورزشی که بیشتر آنها در مناطق محروم قرار دارند به عنوان یک مطالبه مردمی از اعضای شورای شهر همواره مطرح می شود که پاسخگویی به این مطالبه نیازمند ورود جدی مدیریت شهری به این موضوع است.

وی بیان کرد:ساماندهی مکان های مناسب برای ورزش بانوان، بهبود وضعیت زمین های خاکی ورزشی و همچنین توسعه ورزش های همگانی از جمله اقدام هایی است که با برنامه ریزی مناسب می توان موجب تحول در وضعیت فعلی ورزش اهواز شود.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه بسیاری از بیماری ها و کاهش سن بیماری ها ناشی از نبود فعالیت است گفت: کم تحرکی و بدخوری از عوامل شایع کاهش سن بیماری و شیوع بیماری های مختلف از جمله سرطان و بیماری قلبی است به همین دلیل ورود شورا به توسعه زیرساخت های ورزشی ضروری است.

محمدحسین ملایی زمانی با بیان اینکه نشاط اجتماعی و ارتقای سلامت جامعه تنها به عهده یک سازمان و یا ارگان نیست ادامه داد: علاوه بر توجه به زیرساخت های ورزشی، توجه به فرهنگ سازی برای فعالیت ورزشی در هر شرایطی باید مورد توجه قرار گیرد.

این نشست که با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، زمینه همکاری مشترک و همچنین وضعیت کنونی ورزشی شهر اهواز بررسی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گرد و خاک پرواز فرودگاه آبادان را باطل کرد