ورزش ایرانی-اسلامی چوگان به فراموشی سپرده شده است


ورزش ایرانی-اسلامی چوگان به فراموشی سپرده شده است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری روی ورزش چوگان در کرمان گفت: ورزش چوگان هزینه‌بر است اما افرادی عاشقانه این کار را انجام دادند زیرا این ورزش از ورزش‌های ایرانی و اسلامی است که به فراموشی سپرده شده است.

محمدمهدی زاهدی امروز 19 اسفندماه در مراسم درختکاری ضمن تبریک هفته منابع طبیعی بیان کرد: طبیعت زیباست، حتی جاهایی که حیوانات وحشی وجود دارند و خشونتی هست هم زیبایی خاص خود را دارد.

وی افزود: ما انسان‌ها در قرن بیستم وارد بحث صنعتی‌شدن شدیم و به تخریب طبیعت پرداختیم و به محیط زیست بها ندادیم.

زاهدی ادامه داد: ما طبیعت را برای منافع خودمان از بین بردیم و ظلم بزرگی به طبیعت و آفریده های خدا کردیم درحالی که توجه به محیط زیست و طبیعت اهمیت بسیاری در ادبیات، معارف، روایات و حتی در آیات قرآن ما دارد زیرا در آیاتی می‌بینم که خداوند به اشیاء موجود در طبیعت قسم می‌خورد.

وی با تشکر از سرمایه‌گذار ورزش چوگان تصریح کرد: این ورزش هزینه‌بر است اما افرادی عاشقانه این کار را انجام دادند زیرا این ورزش از ورزش‌های ایرانی و اسلامی است که به فراموشی سپرده شده است.

زاهدی ادامه داد: ایجاد سرسبزی در اطراف میدان چوگان موجب یک زیبایی طبیعی است و امیدواریم برکتی به این کار دهد.

شایان ذکر است مهدی رجبی‌زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان، محمدرضا عامری، رئیس هیئت چوگان استان کرمان و جمعی از مسئولین منابع طبیعی در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مرغداری‌های فاقد مجوز کرمان از نهاده‌های دولتی برخوردار می‌شوند