دومین مقصد کاروانهای راهیان نور اینجاست


دومین مقصد کاروانهای راهیان نور اینجاست

به گفته دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه، کرمانشاه بعد از استان خوزستان، دومین مقصد کاروان های راهیان نور در کشور است.

یونس عزیزی به مناست روز راهیان نور (۲۰ اسفند) در گفت و گو با ایسنا، از اردوهای راهیان نور به عنوان یکی از برنامه های فرهنگی تاثیرگذار برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: اردوهای راهیان نور می توانند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.

عزیزی اضافه کرد: نسل جوان و آیندگان که سالهای دفاع مقدس را درک نکرده اند با حضور در اردوهای راهیان نور با حال و هوای جبهه ها در دوران دفاع مقدس آشنا شده و این امر می تواند در ایجاد روحیه شهادت طلبی بین آنها تاثیرگذار واقع شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه امکانات خوبی در حوزه راهیان نور دارد، گفت: این استان بعد از استان خوزستان دومین مقصد کاروان های راهیان نور است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه همه ساله سال راهیان نور کشور همزمان با سالروز عملیات بازی دراز در اردیبهشت از کرمانشاه آغاز می شود، گفت: در آخرین سال قبل از شیوع بیماری کرونا، این مراسم با حضور قریب ۳۰ هزار نفر از هموطنانمان در استان کرمانشاه برگزار شد.

عزیزی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ پیش بینی شده بود آمار بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه به ۱.۵ میلیون نفر برسد، گفت: به دلیل اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا این هدفگذاری محقق نشد و در آن سال ۱.۲ میلیون نفر از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در استان کرمانشاه بازدید کردند.

وی اشاره ای هم به اعزام مجازی دانش آموزان به اردوهای راهیان نور در شرایط کرونایی داشت و گفت: از دو سال گذاشته با مجازی کردن حضور دانش آموزان در اردوهای راهیان نور اجازه ندادیم کرونا فرصت بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس را از دانش آموزان بگیرد.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه یاداور شد: امسال ۴۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در قالب اردوهای راهیان نور مجازی از مناطق عملیاتی دفاع مقدس بازدید کردند.

وی با اشاره به اعزام حضوری دانشجویان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، گفت: هم اکنون اعزام قریب ۵۰۰ دانشجوی خواهر و برادر در استان کرمانشاه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به شرط دریافت هر سه دوز واکسن کرونا به اردوهای راهیان نور در حال انجام است.

عزیزی ادامه داد: در تلاشیم تا با برنامه‌ ریزی مناسب از 27 اسفند تا 13 فروردین اعزام کاروان های راهیان نور به صورت اقشار و محلات و خانوادگی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشته باشیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟