امام جمعه شاهرود: مجلس به دولتمردان جوان فرصت بیشتری برای خدمت بدهد


امام جمعه شاهرود: مجلس به دولتمردان جوان فرصت بیشتری برای خدمت بدهد

شاهرود-ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: استیضاح حق مجلس شورای اسلامی است اما وقتی دولت چند جوان را برای اداره کشور انتخاب می کند باید به آنان فرصت بیشتری برای خدمت داد.

به گزارش ایرنا شاهرود، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر، با اشاره به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان اظهار داشت: انقلاب اسلامی و توسعه و پیشرفت های آن به دست جوانان رخ داد و البته به معنای آن نیست که مسن تر ها تأثیر ندارند بلکه آنان صاحب تجربه هستند اما آن کسانی که در حوادث می توانند پیشرو باشند جوانان هستند.

وی اضافه کرد: هنوز هم عده ای نمی پذیرند که هیأت امنای مساجد و حسینیه ها را جوان کنیم. چرا حاضر نیستیم جوانان را در مسجد صاحب نظر کنیم؟ این روحیه بسیار خطرناک است.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه پیغمبر اکرم (ص) در آخرین غزوه یک جوان را به فرماندهی انتخاب کرد، افزود: اسلام و کشور ما اینگونه اداره شد و جامعه ای که به جوانان بها ندهد ضرر می کند.

امینی یادآور شد: جوان خطا دارد و باید کنارش بزرگترها باشند تا خطا را بگیرند و از آن به دیده محبت چشم پوشی کنند تا نسل پرورانده شود و اگر نسل جوان را ورزیده نکنید به دولت خدمت نکردید.

وی ادامه داد: در زمان ظهور هم بیشترین افرادی که در رکاب حضرت ولیعصر(عج) هستند را جوانان تشکیل می دهند.

امام جمعه شاهرود تأکید کرد: بزرگترها باید خودشان دست به کار شوند و بگویند "ما را بس است چند جوان را بیاورید".

امینی در بخش دیگر صحبت های خود جهاد تبیین را ضرورت کشور عنوان کرد و گفت: امروز دشمن در پنج محور در جنگ رسانه ای ما را هدف قرار داده است که یکی از این موارد تطهیر رژیم پهلوی و پشیمان کردن مردم از انقلاب است.

وی اضافه کرد: وقتی یک دروغ را زیاد بگویند فرد باورش می شود و آن ها این کار را با مقایسه های غلط، ندیدن پیشرفت های انقلاب و پنهان کردن فسادهای رژیم گذشته انجام می دهند.

خطیب جمعه شاهرود ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی را یکی از رویکردهای دشمن برشمرد و افزود: غافل شدن از ظرفیت های بزرگ کشور نیز یکی دیگر از اقدامات دشمن است.

امینی ادامه داد: دشمن می خواهد خود را شکست ناپذیر و نظام اسلامی را ناموفق نشان دهد و این کار را با تبلیغات گسترده انجام می دهند.

وی همچنین پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ را یکی از افتخارات کشور دانست و ابراز کرد: ایران نخستین کشور اسلامی است که به مدار راه پیدا کرد و این کار جوانان بود که در این تحریم ها ماهواره و تجهیزات پیشرفته از این دست را خودشان ساختند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برداشت گل محمدی در مُجِن شاهرود