ضرورت همراهی مردم با پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال


ضرورت همراهی مردم با پلیس برای کاهش خطرات چهارشنبه آخر سال

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال در گرو افزایش همدلی و همراهی صمیمانه همه اقشار جامعه با پلیس است.

سرهنگ حمیدرضا قدیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رفتاری که شهروندان به ویژه گروه‌های جوان در شب چهارشنبه‌سوری از خود به نمایش می‌گذارند باید با پیشینه تاریخی و فرهنگی به پاسداشت این روزهای آیینی، همسو و هماهنگ باشد و از انجام اقداماتی که نه تنها هیجان مثبت و خاطره خوشایندی در ذهن شهروندان بر جای نمی‌گذارند، بلکه آن را مکدر و مشوش می‌سازد، بپرهیزند.

وی افزود: طی چند سال اخیر گپ‌ و گفت‌های نشاط‌انگیز و روی آوردن به بازی و سرگرمی‌های سنتی جای خود را به رفتارهای پرخطر و استفاده از مواد آتش‌زا و پر سر و صدای غیراستاندارد داده‌ است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان تصریح کرد: وقتی در برگزاری یک مراسم آیینی، رسمی و یا غیررسمی از رویکرد سنتی، سخن به میان می‌آید، منظور آن است که در مراسم کنش‌هایی به نمایش درآیند و رفتارهایی ظهور و بروز کنند که اولاً با خاستگاه تاریخی و فرهنگی آن همسو باشد، ثانیاً تراز فرهیختگی و رشدیافتگی فکری و رفتاری کنشگران آن مراسم را نمایان سازد.

قدیمی خاطرنشان کرد: فرماندهی انتظامی استان زنجان امسال نیز همچون سال‌های گذشته با آمادگی به صورت محسوس و نامحسوس در کنار شهروندان خواهد بود تا در محیطی عاری از دغدغه به استقبال سال ۱۴۰۱ بروند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


راهیان نور تحقق عملی فرهنگ عاشورا است