زمانی کاربردی کردن علوم محقق می‌شود که وحدت حوزه و دانشگاه رخ دهد


زمانی کاربردی کردن علوم محقق می‌شود که وحدت حوزه و دانشگاه رخ دهد

مدیرحوزه‌های علمیه لرستان گفت: زمانی کاربردی کردن علوم محقق می‌شود که وحدت حوزه و دانشگاه رخ دهد.

حجت‌الاسلام احد عبداللهی در آیین تودیع و معارفه رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان اظهار کرد: دبیرخانه‌ای در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه و حوزه علمیه استان با ریاست دکتر شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تشکیل شد و جلسات متعددی برگزار و اساسنامه‌ای به تصویب رسیده و موضوعات مختلفی را در آنجا پیگیری کردیم از جمله کرسی‌های آزاد اندیشی که اولین جلسه آن در حوزه علمیه برگزار شد.

وی ادامه داد: دید و بازدیدهایی در دانشگاه و حوزه انجام شده تا بتوانیم وحدت حوزه و دانشگاه را به نتیجه مدنظر برسانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه لرستان در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی در باب مهدودیت، گفت: خدا وعده داده و وعده الهی هم تخلف‌ناپذیر است و جامعه آرمانی محقق خواهد شد.

عبداللهی افزود: وعده خداوند این است جامعه‌ای محقق خواهد شد که استخلاف در زمین قرار است به خلیفه الهی و بقیه‌الله خیرلکم ان کنتم مومنین برسد و آن جامعه‌ای علمی و کاربردی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی را باید در جامعه مهدوی پی گرفت، بیان کرد: اگر علم را در ۲۷ باب لحاظ کنیم تنها دو باب آن محقق شده و مابقی ابواب علم و علوم در زمان ظهور امام عصر(عج) آشکار خواهد شد.

مدیرحوزه‌های علمیه لرستان در خصوص جهاد تبیین گفت: درست است که می‌گوییم دین در روز غدیر به تکامل رسید اما از حیث ابلاغی به کمال رسیده و پیغمبر ماموریتش به لحاظ ابلاغ دین را به کمال رساند و رسالت خود را به نحو احسن به انجام رسانده است؛ اما بقیه‌الله اعظم از حیث تبیینی و کاربردی این علوم و دین بوده و در آخر زمان رسالت این امام همام خواهد بود و این علوم دینی و حتی علم فناوری که به تعبیر آیت‌الله جوادی همه علوم دینی هستند، کاربردی خواهد شد.

عبداللهی بیان کرد: کاربردی کردن علوم، کار زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) است و این مهم اشاره به ایرانیان دارد که زمینه ظهور را مهیا خواهند کرد.

وی با تاکید بر ایجاد بستر وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شود، گفت: زمانی کاربردی کردن علوم محقق می‌شود که وحدت حوزه و دانشگاه رخ دهد به گونه‌ای که علوم حوزه و دانشگاه در اختیار فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد تا بتوانیم جامعه‌ای را شکل دهیم که اقتصاد، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی آن اسلامی باشد و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) باشیم.

مدیرحوزه‌های علمیه لرستان بیان کرد: برخی‌ها حوزه را شاید به صرف قدیم می‌شناسند این درحالیست که حوزه در ۱۶ حوزه دانشی ورود پیدا کرده و ۲۷۶ رشته را در خود جای داده و به تصویب رسانده و در فقه معاصر و نیز بانکداری اسلامی در اقتصاد اسلامی ورود پیدا کرده است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام فاطمی نیک تقدیر و حجت الاسلام مرادی به عنوان رابط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان معارفه شد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟