مردم سرمایه اجتماعی هر کشور هستند


مردم سرمایه اجتماعی هر کشور هستند

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مردم سرمایه اجتماعی هر کشوری هستند.

محمود پاکدل ظهر امروز (۲۵ اسفندماه) در جلسه تودیع و معارفه مدیران‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، با اشاره به اینکه قدرت ملی ضامن بقای کشور است، اظهار کرد: قبلاً قدرت نظامی ملاک برای قدرت یک کشور محسوب می‌شد، سپس اقتصاد مطرح شد اما هشت سال دفاع‌مقدس نشان داد که قدرت مردمی مهم‌تر از دیگر قدرت‌ها است.

وی مردم را سرمایه اجتماعی هر کشوری عنوان کرد و افزود: گل سرسبد این سرمایه، ایثارگران و جانبازان هستند. کسانی که از جگرگوشه خود برای اقتدار کشور گذشتند و ما مدیون این گروه هستیم که این سرمایه حفظ و تقویت شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ایثارگران، معتمد مردم هستند، ادامه داد: امروز تعداد زیادی از والدین شهدا، فرزندان جانبازان و جامعه ایثارگری جزو نخبگان هستند که موید این مطلب حضور جامعه ایثارگری در مجلس شورای اسلامی است.

معاون تعاون و امور اجتماعی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، تصریح کرد: همه ما امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که اگر استقلال داشته و عزت‌مندانه حرفی برای گفتن داریم، نشات گرفته از مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران و نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و قطع به یقین این فرهنگ راهگشای مشکلات کشور خواهد بود.

پاکدل با بیان اینکه امروز عزت، اقتدار و الگو شدن کشور ما در نتیجه ایثار خانواده شهدا و ایثارگران حاصل شده است، یادآور شد: خوشبختانه زنجان در برخی از حوزه‌ها پیشتاز است، به طوری که در دوره گذشته زنجان در طرح سپاس پیش بوده و اقدامات خوبی را انجام داده است.

این مسئول از آشنایی مدیرکل جدید استان زنجان با شرایط بنیاد شهید را اتفاق مثبتی دانست و خاطرنشان کرد: ستاد نیز همکاری لازم را در موفقیت استان انجام خواهد داد و امیدواریم به نقطه‌ای برسیم که شاهد رضایت جامعه ایثارگری باشیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


ببینید | شوخی بامزه کاربران فضای مجازی با اظهارنظر احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات ریا...