سالانه 300 هزار دانش‌آموز در طرح دادرس شرکت می‌کنند


سالانه 300 هزار دانش‌آموز در طرح دادرس شرکت می‌کنند

شهرکرد -ایرنا- معاون پیش دبستانی و دانش‌آموزی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: سالانه 300هزار دانش‌آموز در طرح ملی دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) شرکت می‌کنند و با همکاری جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش آموزش می‌بینند.

امیرالدین روح‌نواز روز چهارشنبه در آیین طرح شهید خرازی و عمومی سازی مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح دانش‌آموزان مهارت‌های هشت‌گانه پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفای حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی و آتل بندی، پانسمان و بانداژ و ارزیابی حیاتی پایه را در قالب هشت جلسه به صورت کارگاه، تئوری و عملی فرا می‌گیرند.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف تعلیم و آموزش دانش‌آموزان و بالا بردن سطح آمادگی آنها در برابر حوادث، آموزش و تقویت مهارت‌های خودامدادی و دگرامدادی اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی از کانون‌های عملیاتی جمعیت هلال‌احمر نیز بازدید خواهند داشت.

به گفته وی، هم‌اکنون هشت هزار کانون جمعیت هلال احمر در کشور فعال است.

وی افزود: دراستان چهارمحال و بختیاری۱۷۲ مدرسه مجری طرح ملی دادرس هستند و با موضوع مخاطرات و نحوه پاسخگوی به افراد آسیب‌دیده آشنا می‌شوند.

روح‌نواز با اشاره به طرح عمومیت بخشی و آزادسازی اماکن ورزشی و در اختیار قراردادن این اماکن برای همه افراد جامعه گفت: روز گذشته تفاهم‌نامه‌ای بین جمعیت هلال احمر و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش منعقد شد، که تیم‌های امدادی در این اماکن ورزشی مستقر شوند.

وی افزود: در اجرای این طرح که با عنوان طرح شهید خرازی است، آموزش و پرورش و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر وظیفه دارند در این اماکن ورزشی در کنار خانواده‌ها نسبت به آشناسازی خانواده‌ها و ارائه آموزش در حوزه امداد و نجات و تامین حداقل امکانات ایمنی، برای بهتر برگزاری برنامه‌های ورزشی و سلامت خانواده‌ها اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح عمومی شدن مجموعه‌های ورزشی تاکنون در ۱۴ استان کشور اجرا شده است و آموزش و پرورش به عنوان نخستین دستگاهی است که در راستای اجرای قانون اساسی و ارائه تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و اصل دهم این طرح را آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساخت کاردستی ورزشی برای کودکان با روش های ساده و راحت