استاندار مرکزی: ایجاد ناامیدی در جوانان حرام شرعی و حرام ملی است


استاندار مرکزی: ایجاد ناامیدی در جوانان حرام شرعی و حرام ملی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: ایجاد ناامیدی در جوانان وآحاد مختلف جامعه، حرام شرعی و حرام ملی است.

فرزاد مخلص‌الائمه عصر چهارشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در اراک افزود: رهبر معظم انقلاب به این موضوع تاکید ویژه دارند و نخستین توصیه ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب توصیه امید به آینده و نگاه خوش‌بینانه و امیدوار به آینده است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به بحث جهاد تبیین هم تاکید فراوان دارند که این موضوع نیز بحث زیادی دارد، ادامه داد: جهاد تبیین ۲ شاخه دارد، که شاخه اول آن بیان، ترویج و نشر موفقیت‌ها وتوفیقات نظام و انقلاب است که جنبه کنشی و ایجابی دارد و شاخه دیگر دفع شبهات، تحریف‌ها، ابهامات و مقابله با کم ارزش جلوه دادن موفقیت‌ها و انحرافات است.

مخلص الائمه عنوان کرد: کانون هدف در هر ۲ شاخه جوانان قرار دارند.

وی تصریح کرد: دغدغه‌های سمن‌ها قابل احترام است و امید است بتوان به سمت مسایل ودغدغه‌های این قشر در دولت سیزدهم حرکت کرد و شاهد تحولات زیادی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی در میانه‌های دهه اول از گام دوم قرار داریم، گفت: انقلاب اسلامی به دهه پنجم با شرایط مقتدرتر از قبل رسیده و این مهم یک پدیده استثنایی است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه در بحث مقابله با آسیب‌های اجتماعی ناظر بر جوانان بویژه در حوزه طلاق باید برنامه‌های جدی صورت گیرد، ادامه داد: امید است در این راستا تشکل‌ها، دستگاه‌های اجرایی، گروه‌ها، نهادها و سمن‌های مختلف تلاش کنند تا این معضل مهار شود زیرا این مهم امری بین دستگاهی است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه پروژه های ناتمام کشور بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ هزار پروژه برآورد شده است، گفت: حجم زیادی از اعتبارات دولتی برای اتمام این طرح نیاز است که در توان هیچ دولتی نیست و سه دهه بودجه کل کشور باید هزینه شود تا طرح‌های نیمه تمام به اتمام برسد.

وی گفت: تکمیل این طرح‌ها نیازمند اولویت بندی جدی است و دولت سیزدهم هیچ کار جدیدی را کلنگ‌زنی نمی‌ کند و اگر عملیات اجرایی طرحی آغاز شود مربوط به بخش خصوصی و غیردولتی است.

استاندار مرکزی افزود: گشایش‌هایی در وضع اقتصادی کشور، صرف نظر سیاست بین‌المللی صورت گرفته و شرایط بهتری حاکم شده که امید است سال آینده نتایج آن آشکار شود.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: سال آینده برای کشور سال خاصی است و دولت هدفگذاری خاصی انجام داده و امسال تمرکز دولت سیزدهم مقابله با کرونا و انجام واکسیناسیون بود که موجب شد پیک ششم با سرعت سپری شود.

وی تصریح کرد: شرایط نوروز امسال متفاوت‌تر از ۲ نوروز گذشته است و این شرایط در سایه همراهی مردم، تلاش دولت و همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشمندان و جوانان در تولید واکسیناسیون ایجاد شده است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: سال آینده سال رشد اقتصادی است و تمرکز دولت در این راستا است و نیاز است تشکل‌های اجتماعی و فرهنگی نسبت به این مفهوم و ابعاد آن، سواد اقتصادی خود را افزایش دهند تا سطح نگاه اقتصادی جامعه افزایش یابد و هدف دولت برای رشد اقتصادی هشت درصد محقق شود.

مخلص الائمه گفت: رشد اقتصادی کشور با احتساب فروش نفت از زمستان امسال چشمگیر بوده اما امید است رشد اقتصادی در سال جدید با نفت نباشد زیرا مولد نیست و امید است سرمایه‌ها در بخش‌های اصلی به کار گرفته شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ستاد ساماندهی امور جوانان، محلی برای احصای مشکلات و کاستی‌های این حوزه است.

« بهنام نظری» با تاکید بر اینکه نیاز است در حوزه جوانان همه پای کار باشند، ادامه داد: اکر نگاه عمیق به جوانان نشود، می‌تواند تهدیداتی در جامعه ایجاد شود.

وی اظهار داشت: سمن‌ها بازوان توانایی در بخش‌های مختلف بویژه جوانان هستند که باید از این بخش نهایت بهره را برد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز گفت: اوقات فراغت در سال ۱۴۰۱ متفاوت با ۲ سال گذشته است و به دلیل بهبود شرایط کرونایی برنامه‌های اوقات فراغت در سال آتی باید بصورت ویژه دنبال شود.

« محمدرضا جعفری» افزود: نیاز است فعالیت‌های مناسب رویکردی برای جوانان ونوجوانان مشخص شود.
وی بیان کرد: جوانان به عنوان سرمایه کشور هستند و ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی باید برنامه جامع برای این قشر داشته باشد.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: در سفر وزیر وزرش و جوانان به استان مرکزی ۱۳ طرح شاخص افتتاح شد.

« عابد حقدادی» افزود: در این سفر پیشنهاد شد که دبیرخانه دایمی شبکه سمن‌های ملی فرهنگی در حوزه جوانان در استان مرکزی ایجاد شود.

وی بیان کرد: این مهم محقق شده و اعتباری برای شروع آن از وزارت ورزش و جوانان تخصیص یافته است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان مرکزی ادامه داد: تشکیل این شبکه یکی از نیازهای خاص است و ریاست آن نیز به رئیس مجمع سمن‌های جوانان واگذار شده است.

حقدادی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته به دلیل شرایط کرونا، برنامه‌های هفته جوان و تجلیل از نخبگان این قشر برگزار نشد، اما امسال این برنامه با همکاری سپاه ناحیه اراک در این شهر و سایر شهرستان‌های استان مرکزی برگزار شد.

وی گفت: ویژه‌ برنامه‌های خاصی در هفته جوان امسال برگزار می شود که پیش‌بینی شده بخشی از آن در ایام نوروز باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: بحث یک درصد پژوهش در این نهاد هزینه نشده و نیاز است یک پژوهش در حوزه نیازسنجی حوزه جوانان هزینه شود.

حقدادی یادآور شد: استان مرکزی نخستین استانی است که در حوزه ورزش و سمن‌های جوانان با همکاری سپاه، فعالیت اردوهای جهادی را دنبال می‌کند و تاکنون اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط پرخطر کرونا تمامی مناطق استان مرکزی را فرا گرفت