مجریان طرح های مرتعداری جنوب کرمان از معافیت پرداخت عوارض معاف می شوند


مجریان طرح های مرتعداری جنوب کرمان از معافیت پرداخت عوارض معاف می شوند

جیرفت - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: مجریان طرح های مرتعداری علاوه بر معافیت 3٠ ساله از هرگونه پرداخت عوارض سالانه تمدید پروانه چرا، از اولویت بهره برداری احیا و توسعه مراتع نیز برخوردار می شوند.

به گزارش ایرنا، حمزه احمدی روز پنجشنبه در آیین امضای قرارداد احاله مدیریت طرح‌ های مرتعداری افزود: در راستای سیاست های ابلاغی سال جاری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۱۲ طرح مرتعداری به مساحت ۶۲ هزار و ۳۵۸ هکتار در منطقه جنوب کرمان به مجریان احاله شد.

وی تصریح کرد: احاله مدیریت یعنی در یک دوره معین با یک برنامه مشخص در یک مرتع بتوانیم به غیر از استفاده علوفه برای دام اصلاح و احیا مراتع و کارهای اقتصادی از جمله زراعت چوب، پرورش ماهیان و ماکیان و گیاهان دارویی انجام دهیم.

احمدی ادامه داد: بعد از این با طرح های تلفیقی، مراتع را اقتصادی می کنیم و دنبال افزایش معیشت دامداران هستیم و با انعقاد طرح های مرتعداری معافیت ۳۰ ساله برای مجریان داریم

وی تصریح کرد: این طرح ها در اجرای طرح ۱۴٠٠*۱۴*۳ در راستای حفاظت و صیانت و همچنین احیای مراتع در قالب احاله مدیریت مراتع با تنظیم اسناد قراردادی در دفترخانه اسناد رسمی به نماینده مرتعداران مراتع شهرستان های جیرفت و عنبرآباد احاله شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار داشت: امسال اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در تهیه و احاله طرح های مرتعداری در کشور پیشرو است.

وی یکی از اولویت‌های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را مدیریت و حفاظت از مراتع برشمرد و گفت: تا زمانی که مشارکت جوامع محلی نباشد، مدیریت مراتع دچار مشکل می شود.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آرمان‌های والای امام‌خمینی به عمق دل های آزادیخواهان جهان نفوذ کرد