ترافیک سنگین در محور سرچم-اردبیل/توصیه پلیس راه به رانندگان


ترافیک سنگین در محور سرچم-اردبیل/توصیه پلیس راه به رانندگان

اردبیل - ایرنا - فرمانده پلیس راه خلخال- زنجان گفت: ورود همزمان حجم بزرگی از مسافرین، میهمانان و گردشگران نوروزی به راه ارتباطی سرچم-اردبیل موجب ترافیک سنگین این محور ارتباطی در جنوب استان شد.

سرهنگ نجات حمزه امروز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خلخال افزود: محدودیت دید ناشی از مه غلیظ در سطح جاده موجب افزایش حجم ترافیک در محور ارتباطی اردبیل- سرچم ،به خصوص در لاین سرچم به اردبیل شده است.

وی افزود: هم اکنون تردد خودروهای عبوری از این محور بدون کمک زنجیر چرخ ،بصورت روان و عاری از هرگونه راه بندان و یا توقف اجباری صورت می گیرد .

فرمانده پلیس راه خلخال- زنجان گفت: با توجه به خانه نشینی اجباری و دو ساله مردم ناشی از شیوع کرونا، ورود حجم سنگینی از گردشگران و در محورهای ارتباطی جنوب استان به خصوص محور ارتباطی پرترافیک اردبیل به سرچم در ایام تعطیلات نوروز امسال پیش بینی می شد .

وی با اشاره حاکمیت هوای سرد و برفی در راه های ارتباطی با استان گیلان اظهار داشت: بسیاری از مسافرین مناطق جنوب و مرکزی کشور، محور اردبیل به سرچم را برای سفر به اردبیل انتخاب کرده اند و این امر بار ترافیکی این محور را افزایش داده است .

سرهنگ حمزه از باز بودن محور ارتباطی خلخال به اسالم خبر دا و با بیان اینکه تردد خودروها در این محور کوهستانی با زنجیر چرخ امکان پذیر است،گفت: بارش برف همراه با کولاک که از دو روز پبش در راه‌های خلخال آغاز شده است با افزایش سرعت باد شدت گرفته است.

وی به مسافرین نوروزی توصیه کرد قبل از حرکت به سمت راه های جنوب استان به خصوص راه اسالم به خلخال وسیله نقلیه خودرا به زنجیر چرخ مجهز کرده و از سالم بودن امکانات گرمایشی و فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند .

سرهنگ حمزه افزود: به علت بارش برف و کولاک شدید بیشتر راه‌های منطقه جنوب استان اردبیل بویژه محورهای منتهی به استان گیلان برفی و لغزنده بوده و برای پیشگیری از هرگونه حوادث رانندگی رعایت همه جوانب از سوی رانندگان ضرورت دارد.

وی اظهارکرد: به علت بارش برف همراه با کولاک و یخبندان در مسیر جاده‌های خلخال - اسالم به خلخال بویژه گردنه سخت‌گذر الماس در مسیر این راه، همراه داشتن زنجیرچرخ و رعایت کامل مقررات برای رانندگان عبوری ضروری است.

حمزه با تاکید بر اینکه لزوم افزایش هوشیاری رانندگان در عبور از جاده‌های برفی ضرورت دارد، اظهار کرد: رانندگی در سطح لغزنده راه های برفی باید بدور از هرگونه عجله و شتاب صورت گرفته و برای پیشگیری از قفل چرخ های خودرو رانندگان از تغییردنده وگرفتن تزمزهای ناگهانی وتند جدا پرهیز کنند .

به گفته فرمانده پلیس راه خلخال به زنجان، اطمینان از سلامت فنی خودرو، سلامت برف پاک کن ها، نداشتن اشکال در سیستم گرمایشی‌، همراه داشتن زنجیرچرخ، لوازم گرمازای زمستانی از جمله پتو ، داشتن عاج کافی در لاستیک‌های خودرو، بستن کمربند ایمنی، رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو در زمان رانندگی برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در راه‌های لغزنده به همه رانندگان توصیه می‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجرای طرح واکنش سریع در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل