تقویت اقتصاد دانش بنیان به روند توسعه شتاب می‌دهد


تقویت اقتصاد دانش بنیان به روند توسعه شتاب می‌دهد

استاندار کرمانشاه در پیامی به مناسبت آغاز سال نو از اهتمام جدی و عزم راسخ برای تحقق شعار سال به عنوان راهبردی اساسی برای پیشبرد اهداف اقتصادی در استان خبر داد و گفت: بی شک حمایت از ایده های نوآورانه و خلاقانه و نهادینه سازی اقتصاد دانش محور و دانش بنیان در تولید کالا و خدمات سبب شتاب بخشی به روند توسعه، ایجاد اشتغال و تقویت روحیه امید، خودباوری و...

متن پیام بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه بدین شرح است: آغاز بهار طبیعت و عید نوروز را که امسال با شعبان المعظم ماه برکت، رحمت و مغفرت مصادف شده است به رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری اسلامی و مردم خونگرم، مقاوم، با اخلاص و ولایتمدار کرمانشاه شهید پرور و قهرمان و به ویژه به خانواده معظم و مکرم شهدا، جانبازان، آزادگان ‌و ایثارگران و همه عزیزانی که الان در کنار خانواده های خود نیستند و در عرصه خدمت، تولید، امنیت و سلامت و آرامش مردم در محل کار حضور دارند؛‌ تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای مردم عزیز کرمانشاه سرافراز عموم هموطنان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

مردم شریف، قدرشناس، وفادار و مومن کرمانشاه و هم استانی های عزیز در روزهای پایانی سال و در آستانه سال جدید ولادت ولی‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداه) را جشن گرفتیم و بی شک در سال جدید آثار و برکات فراوانی را به لحاظ مادی و معنوی برای مردم ایران اسلامی عزیز و کرمانشاه به همراه خواهد داشت.

در سال 1400 حماسه ای دیگر با حضور مردم با بصیرت و وفادار ایران اسلامی و کرمانشاه عزیز رقم خورد و مردم برای تحول، تحقق عدالت، رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حضوری باشکوه به دولت آیت الله رئیسی – دولت مردمی و خدمتگزار- رأی دادند و با روی کار آمدن دولت بارقه و موجی از امید در دل مردم زنده شد.

دولت خستگی ناپذیر در ابتدای راه برای مقابله با کرونا و بازگشت زندگی مردم به شرایط عادی که به دلیل بیماری کرونا با مشکلات عدیده ای مواجه شده بودند، روند انجام واکسیانیسون عمومی را با اتکا به توان داخلی و خودباوری افزایش داد تا جامعه به ایمنی جمعی برسد و کرونا خللی در کسب و کار و اقتصاد مردم ایجاد نکند که خوشبختانه امسال شاهد برگشت روحیه شادی و نشاط در بین جامعه با کمرنگ شدن کرونا، بازگشت کسب و کارها به چرخه درآمد و حرکت به سمت بهبود وضعیت اقتصادی هستیم که از تلاش های آیت الله رییسی و دولت تشکر می کنم.

در ماه های پایانی سال و به فضل پروردگار افتخار خادمی و نوکری مردم در استان کرمانشاه نصیب بنده شد و به عنوان فردی بومی و با آگاهی از مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی با استعانت از حضرت باریتعالی و به امید همراهی و همدلی همشهریان و هم استانی های عزیز گام در مسیری گذاشته ایم که بتوانیم مشکلات مردمان لایق و شریف این دیار را کمتر کنیم و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

بر این اساس در مسیر تحقق اهداف پیش بینی شده و بر اساس رهنمودهای امام و رهبری و سیاستهای نظام و به پاسداشت خون مطهر شهیدان و وصایای ارزشمند آنان و توجه به ارزش‌های نظام اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق عدالت در جامعه که پیام مردم در انتخاب دولت بود؛ تلاش و کار شبانه روزی را در اولویت قرار داده ایم و بی شک در این مسیر بر اساس خط مشی دولت مردمی نیازمند مشارکت و نقش آفرینی شما مردم عزیز هستیم.

امروز کرمانشاه عزیز تشنه خدمت و آماده حرکت در مسیر توسعه با حضور نیروهای کارآمد، انقلابی، دلسوز و دغده مند است و با توجه به ظرفیت های سرشار این دیار که در واقع بهشت فرصت های توسعه است، همه امکانات را تجمیع و بسیج خواهیم کرد و در میدان کار و تلاش به سمت احیای جایگاه کرمانشاه در منطقه و کشور برای آرامش مردم باعزت و باشرف کرمانشاه خواهیم رفت.

همانگونه که می دانید رفع مشکل بیکاری 50 ساله کرمانشاه یکی از اصلی ترین مطالبات مردم است که با تسهیل سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری خارجی، حمایت از تولید دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار با جهت دهی به منابع بر اساس اسناد بالادستی و آمایش سرزمینی تلاش خواهیم کرد هر منطقه و هر شهرستان را بر اساس اولویت ها، استعدادها، ظرفیت ها و تخصص های شناسایی شده در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

توجه ویژه به عمران و آبادانی مناطق روستایی، تقویت بوم گردی و حمایت از گردشگری روستایی و تکمیل طرح های زیرساختی در حوزه گاز، آب، برق و سایر ملزومات توسعه ای بی شک تأثیر قابل توجهی بر روند پیشرفت و اشتغالزایی و البته شکوفایی و آبادانی مناطق کم برخوردار و رونق معیشت مرزنشینان و روستاییان و عشایر غیور خواهد داشت.

در مسیر تحول اقتصادی باید در زمینه تقویت فرهنگ کار و تلاش بر آموزش و مهارت آموزی تاکید بسیار کار شود تا ضمن بهبود فضای کسب و کار شرایط لازم را برای رشد و شکوفایی اقتصادی و تأمین نیروی انسانی خبره و ماهر فراهم شود تا امکان بهره مندی همه جوانان با انگیزه و پرامید از مزایای طرح عمرانی و اقتصادی فراهم شود

کرمانشاه به فرمایش رهبر معظم انقلاب سینه ستبر و چهره زیبای ایران است و سرشار از ظرفیت های متنوع با قابلیت های ویژه برای پیشرفت، تعالی، شکوفایی، بالندگی و رشد و رونق اقتصادی با توسعه فراگیر و همگون است.

توسعه استان با تکمیل زنجیره های ارزش اقتصادی و کشاورزی مبتنی بر موهبت منابع طبیعی، وجود ساختار اقتصادی متنوع و محیطی مساعد و رونق مرزها و بازارچه های پویا و ایجاد شبکه لجستیکی پیشرفته، بهبود شاخص های حوزه اجتماعی و فرهنگی ( بهداشت، آموزش، ورزش و سلامت) شتاب خواهد گرفت و با مشارکت و همراهی مردم زمینه توسعه مردم محور را با شناخت ظرفیت ها و بر پایه توانمندی های بومی و پشتیبانی ملی فراهم خواهیم کرد به گونه ای که این استان با کارکردها و نقش های ملی و فراملی و همجواری بخش عرب نشین و اقلیم کردستان عراق آمادگی رونق کالاهای صادارت محوردانش بنیان را نیز دارد.

سند افتخار استان کرمانشاه تقدیم 10 هزار شهید والامقام برای تحقق آرمان های والای نظام و انقلاب اسلامی و دفاع از این آب و خاک است که انشالله با حمایت دولت مردمی و به پاس وفاداری، استقامت، ایستادگی و مجاهدت مردم مومن و قدرشناس این دیار می توانیم چشم اندازی مطلوب برای بهبود شاخص های توسعه در استان ترسیم کنیم و از حمایت ویژه دولت بهره ببریم.

توسعه صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران های رشد اقتصادی استان امروز ظرفیتی بی نظیر برای سرمایه گذاری است البته در کنار ویژگی های طبیعی، دشت های خرم، مناطق غنی و عظیم، آب و خاک پربرکت و پرطراوات و ظرفیت های بی نظیر در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، بازرگانی، مبادلات مرزی که باید به سرعت حرکت قطار توسعه بر مبنای شعار محوری «دولت مردمی، ایران قوی» بیافزاید.

استان زرخیر کرمانشاه سرزمین و قدمگاه شهداست و امسال به فضل و عنایت خداوند باریتعالی انشالله افتخار میزبانی دلدادگان حسینی و عاشقان اهل بیت را در دروازه عتبات عالیات خواهیم داشت و بر این اساس تکمیل زیرساخت های مرزها را با جدیت پیگیری می کنیم و خدا را شکر در حال انجام است.

شعار تولید عمدتا در چند سال گذشته محور امور قرار گرفته است و تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله تولید و حمایت ویژه از کسب و کاری های دانش محور با رویکرد حل مشکلات اقتصادی که امسال نیز در شعال سال به عنوان راهبردی اساسی و مهم بیان شد و نشان می دهد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و بر اساس فرمایش معظم له در پیام نوروزی برای تحقق تولید، دانش بینان و اشتغال آفرین از همه ظرفیت و امکانات موجود استفاده و حمایت از اقتصاد شعار سال راهبرد اساسی برای برون رفت از مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و کاهش نرخ بیکاری است.

حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسیار ضرورت دارد و با تسریع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه می توانیم ضمن اشتغالزایی شاهد افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی در جامعه باشیم.

نه

توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

اقتصاد دانش بنیان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی و بی شک با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، به کارگیری دانش در تولید و خدمات، تقویت ارتباط دانش، صنعت و جامعه می توان در مسیر تحقق تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان را بر اساس ایجاد پایه های استوار محکم گام برداشت و شاهد رشد، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و اعتماد عمومی بود.

در سال 1401 با امید و انگیزه ای بیشتر خدمتگزاری خالصانه را به مردم ادامه خواهیم داد و باور داریم مردم این سرزمین لایق بهترینها هستند و هرچه داریم از این مردم است و ما باید تلاشی دوچندان داشته باشیم تا آرامش و شادی سهم زندگی عزیزانمان باشد و به عنوان خادم مردم شبانه روزی برای پیشرفت کرمانشاه تلاش خواهم کرد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روز بدون فوتی کرونایی دیگری در کرمانشاه رقم خورد