امسال سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان خواهد بود


امسال سال پویایی اقتصاد دریایی و بندری هرمزگان خواهد بود

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان باتوجه به دستور و تکلیف رییس‌ جمهور مبنی‌ بر توسعه دریا محور در سفری که به هرمزگان داشت؛ گفت: با این وحدتی که بین ارکان مختلف نظام و دولت وجود دارد امیدواریم که امسال اتفاق های خوبی در زمینه پویایی اقتصاد دریا و بنادر رقم بخورد.

مهدی دوستی عصر سه شنبه در حاشیه نشست با رییس سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: در این نشست جز به جز مسائل استان در حوزه دریایی چه در بحث سخت‌افزاری شامل اسکله‌ها و سازه‌ها و هم در بحث نرم‌افزاری و سیاست‌گذاری نرم‌افزاری در ابعاد ملی و بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: در حوزه بنادر بحث‌های متفاوتی داریم که مثل توسعه پسکرانه بندر شهید رجایی کارکرد ملی دارند، این مساله مطالبه اصلی‌ بود که با کشورهای عضو اکو در اجلاس اخیر هم مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: بحث دیگری نیز در این نشست مطرح َشد و آن هم مباحث مرتبط با بنادر غیر بین‌المللی و بنادر کوچک بود، بندرلنگه درواقع به یک بن‌بست خورده بود با تدبیری که شد امیدواریم از این بن‌بست رها شود و توسعه بسیار خوبی را در بندرلنگه شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث شرق هم یکسری مسائل در بحث اراضی هست که باید با وزارت نفت مسائل اش حل شود امیدواریم این اتفاق هم بیافتد و ما بتونیم در شرق استان هم یک توسعه برای بنادر داشته باشیم.

دوستی با اشاره به اینکه برای جزیره و بندر هرمز برنامه ویژه‌ای وجود دارد که بازهم آنجا باید با یک تعامل حل شود، ادامه داد: در این نشست در خصوص خدماتی هم که به بخش گردشگری استان هرمزگان و مسافری باید داده شود نیز در بخش جزایر و سواحل برنامه ریزی و سیاست گذاری شد.

در دیدار مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی شهردار و اعضای شورای شهر بندرعباس، منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان و رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور در مجلس نیز حضور داشت، بر مشارکت و ایفای نقش سازمان بنادر و دریانوردی در بهسازی و توسعه شهر بندرعباس تاکید شد.

راه‌اندازی ایستگاه‌های اطفا حریق ساحلی ، ساخت هنرستان دریایی، تعیین تکلیف اسکله نخل ناخدا، بخشی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی شرکت کنندگان بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آوای میناب حدید در برابر شهید وفایی شیراز به پیروزی رسید