ظرفیت‌های کشاورزی دانش بنیان در قزوین مورد توجه قرار گیرد


ظرفیت‌های کشاورزی دانش بنیان در قزوین مورد توجه قرار گیرد

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی دانش بنیان برای این استان وجود دارد که برای تحقق شعار سال باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مهدی رجحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، در استان قزوین ظرفیت‌های متعددی داشته و نیازمند اهمیت بیشتری است.

وی اضافه کرد: استان قزوین از بنیه صنعتی، کشاورزی، گردشگری و خدمات برخوردار است که هنوز زیرساخت‌های خوبی برای آن‌ها فراهم نشده و باید روی این موارد تمرکز کرد تا ظرفیت‌های بلقوه بیش از گذشته اجرایی شوند.

رجحانی بر گره گشایی بین حوزه کشاورزی و دانش بنیان استان قزوین تاکید کرد و گفت: به نظرم آن چیزی که می‌تواند روی اقتصاد استان تاثیرگذار و تعیین کننده باشد و در آن نقش ایفا کند، حوزه کشاورزی دانش بنیان است که می‌توان با یک برآورد کارشناسی برای آن در سال جاری برنامه ریزی کرد.

این مسؤول همچنین بیان داشت: با بهره مندی از نیروهای متعهد و متخصص در این استان می‌توان فرصت‌های استثنایی خلق کرد و شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین را محقق ساخت.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه در کنار فعالیت در حوزه صنعت، گردشگری و خدمات باید استان بر روی اقتصاد دانش بنیان کشاوری متمرکز شود، گفت: این مهم علاوه بر افزایش راندمان تولید، به بالا بردن توان اقتصادی کشور و در نهایت به اقتدار اقتصاد ملی منجر خواهد شد.

رجحانی در ادامه به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبری برای تمدن سازی جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب به مولفه‌های اقتصادی می‌پردازند و سال‌های متعددی را به نام گذاری این موضوعات اختصاص داده‌اند که امسال بر موضوع علمی و دانش بنیان تاکید شده است.

وی تصریح کرد: ویژگی اقتصاد دانش بنیان این است که ریسک و رشد بیشتری دارد؛ به طوری که اگر کسب و کارهای دانش بنیان را بررسی کنید، می بینید که در مقابل اقتصاد کلاسیک شیب منحنی دانش بنیان تندتر است.

رجحانی اقتصاد دانش بنیان را میانبری برای رفع عقب افتادگی‌های کشور عنوان کرد و یادآور شد: با کمک این مدل از اقتصاد می‌توان به رشد اقتصادی دست یافت و با حل چالش‌هایی که از گذشته باقی مانده است، از گذرگاه کنونی برای رسیدن به اقتدار و تمدن سازی گام برداشت.


منتخب امروز


2 بنای تاریخی قزوین در انتظار ثبت در فهرست میراث جهانی است