راه‌اندازی رادار هواشناسی در چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود


راه‌اندازی رادار هواشناسی در چهارمحال و بختیاری پیگیری می‌شود

شهرکرد - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه راه‌اندازی رادار هواشناسی از مهمترین نیازهای تجهیزاتی حوزه هواشناسی در استان به شمار می‌رود، گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این سامانه انجام خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، علی حیدری در بازدید از اداره کل هواشناسی استان به مناسبت روز جهانی هواشناسی افزود: ایجاد سامانه راداری هواشناسی امکان پیش‌بینی دقیق‌تر وضعیت آب و هوایی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به نرمال بودن وضعیت بارش‌های استان در سال آبی جاری تصریح کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی و تبدیل نوع بارش‌ها از برف به باران، پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی در پیشگیری از خسارت‌های ناشی از بارندگی‌ها همچون سیل، اهمیت بالایی دارد.

حیدری با تاکید بر نقش مهم سازمان هواشناسی در پیش‌بینی وضعیت جوی ادامه داد: پیش‌بینی‌های این سازمان موجب می‌شود، دستگاه‌های اجرایی مانند جهادکشاورزی، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، مدیریت بحران، گردشگری و راه‌ و شهرسازی بتوانند برنامه‌ریزی بهتری برای انجام کارها و اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعتی نزدیک به یک میلیون نفر است و طی یک دهه اخیر دچار خشکسالی شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

نجات 14 طبیعت‌گرد در چهارمحال و بختیاری پس از 12 ساعت عملیات