فرهنگ بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده است


فرهنگ بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده است

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده فرهنگ است، گفت: همراهی، همدلی و هم‌افزایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند این فضا را تقویت و مانع از ضربه دشمنان به این حوزه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی صفدری» روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که با حضور معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فرهیختگان، اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در مجتمع فرهنگی هنری برگزار شد، افزود: فرهنگ موضوعی است که دشمن روی آن تمرکز ویژه‌ای دارد اما همراهی، همدلی و هم‌افزایی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه می‌تواند این دسیسه‌ها را خنثی کند.

وی از فرهنگ با تعابیری چون " هوایی که در آن نفس می‌کشیم، کالبد و روح جامعه، کارگردان پیشرفت و امید به آینده در همه حوزه ها " نام برد و اظهار داشت: فرهنگ در اقتصاد، سیاست و مباحث نظامی نقش و جایگاه مهم و اثرگذاری دارد و در عین حال شان و جایگاه فرهنگ به هیچ عنوان سیاسی نیست و از این فضا دور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که امروز حکم انتصاب خود را دریافت کرد اولویت اصلی این اداره‌کل را عمق بخشیدن و رشد و توسعه فرهنگ عنوان کرد و گفت: این استان به تعبیر مقام معظم رهبری سینه ستبر و چهره زیبا ایران اسلامی است که دارای شخصیت های برجسته ای چون آیت الله نجومی، احمد عزیزی، کیهان کلهر و استاد بهزاد و بسیاری دیگر از بزرگان، نام‌آوران و نام‌دارانی است که باید با کمک همه شما از این ظرفیت ها در جهت اعتلای فرهنگ این دیار بهره ببریم.

فرهنگ بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده است

آقای صفدری از جنس فرهنگ و هنر است

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هم در این جلسه با اشاره به اینکه بودجه حوزه فرهنگ و هنر برای پاسخگویی به مخاطبان خود بسیار ناچیز است، گفت: حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر با دست خالی امکان‌پذیر نیست و امیدواریم که همه مسئولان در دوره جدید مدیرکل را حمایت کنند تا با مشکلی مواجه نشود.

فرهنگ بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده است

«بهرام فاضلی زاد» برخی از مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را ساختاری و ریشه ای عنوان کرد و افزود: برخی از آیین نامه ها و اساسنامه ها که در سنوات قبلی تدوین و مورد اعتراض ما هم بود باید با کار دقیق کارشناسی مجدا" بازنگری و اصلاح شود.

وی تغییر و تحولات در ادارات و دولت‌های مختلف را امری طبیعی قلمداد کرد و خطاب به کارکنان اداره ارشاد گفت: آقای صفدری از جنس شما است و باید برای اعتلای فرهنگ و هنر استان به وی کمک کنید.

در انتهای این مراسم از زحمات چندین ساله آقای بهرام فاضلی زاد در سمت های گوناگون با اهدا لوحی تقدیر و آقای علی صفدری به عنوان مدیرکل جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه معرفی شد.

فرهنگ بستر اصلی رشد، پیشرفت و امید به آینده است


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجلیل از چهره ماندگار هوره، سیدقلی کشاورز