نگاهی به رنو داستر اوروچ، نسخه پیکاپ از شاسی‌بلند محبوب


نگاهی به رنو داستر اوروچ، نسخه پیکاپ از شاسی‌بلند محبوب

زیرشاخه اقتصادی و رومانیایی رنو یعنی داچیا، عادت دارد تا نسخه‌های مختلف از یک خودرو را روانه بازار کند. برای مثال می‌توان به رنو لوگان اشاره کرد که نسخه‌های هاچ‌بک

زیرشاخه اقتصادی و رومانیایی رنو یعنی داچیا، عادت دارد تا نسخه‌های مختلف از یک خودرو را روانه بازار کند. برای مثال می‌توان به رنو لوگان اشاره کرد که نسخه‌های هاچ‌بک رنو ساندرو و هاچ‌بک کراس رنو ساندرو استپ وی از آن منشعب شدند. نسخه برقی رنو ساندرو نیز اکنون با نام داچیا اسپرینگ به بازار عرضه شده است. این مساله در مورد شاسی بلند داچیا یعنی رنو داستر نیز رخ داده است، چرا که داچیا نسخه پیکاپ این خودرو را با نام رنو داستر اوروچ به تولید رسانده است.

پیکاپ اقتصادی رنو داستر اوروچ از سال 2015 میلادی به تولید می‌رسد. این پیکاپ براساس نسل اول رنو داستر توسعه یافته است اما پس از عرضه نسل دوم رنو داستر، تغییری در نسخه اوروچ ایجاد نشد و این خودرو همچنان با همان چهره اولیه به تولید می‌رسید. رنو داستر اوروچ به صورت انحصاری برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده و در سایر نقاط جهان حضور ندارد.

پس از تاخیر نسبتا طولانی، اکنون داچیا تصمیم گرفته است تا نسل جدید داستر اوروچ را عرضه کند. تصاویر جدیدی از این خودرو در فضای مجازی منتشر شده است که نسل دوم رنو داستر اوروچ را در خط تولید رنو واقع در آرژانتین نشان می‌دهد.

اکثر تغییرات داستر اوروچ جدید در مقایسه با نسل قبل به ظاهر جلوی این خودرو مربوط می‌شوند. جلوپنجره و چراغ‌ها تغییر کرده‌اند و مه‌شکن‌ها نیز به قسمت پایین سپر منتقل شده‌اند. انتظار می‌رود نسل دوم این خودرو از زیر سایه نام داستر خارج شود و با نام رنو اوروچ در بازار آمریکای جنوبی به فروش برسد.

نسل دوم رنو اوروچ به پیشرانه چهارسیلندر توربوشارژر 1.3 TCe مجهز است که قادر است به طور همزمان با بنزین و اتانول کار کند. این پیشرانه با بنزین (162 اسب بخار) و اتانول (170 اسب بخار) قدرت تولید می‌کند. علاوه بر این پیشرانه، مشتریان قادر خواهند بود تا اوروچ را با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر سفارش دهند. این خودرو به همراه گیربکس اتوماتیک معمولی در نسخه‌های تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل به بازار آمریکای جنوبی عرضه خواهد شد.



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرایط فروش اقساطی بک X3 پرو با تحویل 90 روزه اعلام شد + جدول خرداد 1403