پروژه های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی در البرز مورد توجه قرار گیرد


پروژه های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی در البرز مورد توجه قرار گیرد

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: دستگاه های اجرایی پروژه های دانش بنیان با قابلیت تجاری سازی شدن را در سالجاری مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیر شاهمرادی روز دوشنبه در نخستین نشست اقتصاد دانش‌ بنیان استان البرز که با موضوع برنامه های تحولی حوزه اقتصادی سال ۱۴۰۱ برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده و همچنین تاکید استاندار البرز، باید در سال جاری تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش ۲ برابری داشته باشد.

وی افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان البرز به ویژه دانشگاه خوارزمی نکته حایز اهمیتی است که باید مورد توجه بیش از پیش‌ دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

شاهمرادی خاطرنشان کرد: کاری که تمام دستگاه ها باید در دستور کار خود قرار دهند این است که مدلی را تعریف کنند که در هر جلسه این کارگروه، اقتصاد دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان داشت: در ابتدای امر لازم است دستگاه های اجرایی در اولین اقدام، وضعیت موجود دستگاه خود را در قالب آمار و اطلاعاتی که برای گردآوری اطلاعات اقتصادی استان مدنظر است، تعریف کنند.
وی یادآور شد: برای دستیابی به این مهم باید در وهله اول اهداف هر دستگاه به روشنی تعریف شود تا بر اساس برنامه تحول اقتصادی بتوان واحدهای جدید را راه اندازی کرد.

شاهمرادی تاکید کرد: اکنون ۳۰۸ واحد دانش بنیان در البرز وجود دارد که با تاکید استاندار البرز باید به ۶۱۶ واحد برسد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه ها باید برای دستیابی به این هدف، برنامه عملیاتی ارایه دهند، افزود: دستگاه های اجرایی مکلف هستند گزارش های واقعی خود را بر اساس نیازمندی های خود اعلام کنند تا اثرگذاری برنامه ها در دل جامعه نشان داده و ایجاد اشتغال پیش بینی شده نیز در سطح استان عملیاتی شود.

علاوه بر وجود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان،سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی وصنعتی به همراه ۱۵۰ برند ملی در استان البرز فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم