استاندار خراسان شمالی: استفاده بهینه از آب‌های مرزی در اولویت است


استاندار خراسان شمالی: استفاده بهینه از آب‌های مرزی در اولویت است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: استفاده بهینه از آب‌های مرزی برای تغذیه مخازن زیرزمینی و افزایش حجم آب سد بارزوی شیروان در اولویت است و بر این اساس باید اقدامات لازم انجام گیرد.

یه گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد عصر روز چهارشنبه در آیین افتتاح طرح آبرسانی به روستای حسین آباد شیروان اظهار کرد: به علت کسری مخازن آب های زیرزمینی باید از برداشت بی رویه آب در این سفره ها جلوگیری شود.

وی گفت: اگر آب سد شیروان با تامین منابع آبی آن پایدار شود شود شاهد تحول عظیم در امر کشاورزی و دامپروری منطقه خواهیم بود.

استاندار خراسان شمالی همچنین به نقش معادن در اشتغال پایدار اشاره و تصریح کرد: باید در این معادن سرمایه گذاری لازم انجام شود تا درآمد استان افزایش یابد.

وی گفت: این استان سه هزار شهید تقدیم نظام کرده است که به حرمت خون شهدا و خانواده آنان باید مسیری طی شود که حق مردم ادا شود.

استاندار خراسان شمالی در ادامه اظهار داشت: با وجود اعمال شدیدترین تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان، کشور همچنان به روند پیشرفت خود ادامه می دهد و اکنون در بین کشورها سرآمد است.

استاندار خراسان شمالی: استفاده بهینه از آب‌های مرزی در اولویت است

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی هم در این آیین گفت: این استان ۷۴۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد که از سال ۹۸ مشکل آب برخی نقاط برطرف شده است اما، مشکلات برخی روستاها همچنان باقی مانده است که در حل حل این مشکلات هستیم.

غلامحسین ساقی خاطرنشان کرد: با اجرای هفت هزار و ۶۵۰ متر خط انتقال اصلی به روستاهای گلیان و حسین آباد و شهر خانلق مشکل تامین آب مردم این خطه برطرف شده است اما در آینده نیازمند مخزن هزار مترمکعب برای تامین آب پایدار هستیم.

وی گفت: با اقدامات انجام شده شهرهای کوچک استان مشکل تامین آب نخواهند داشت و روستاهای که با تانکر آبرسانی می شود کمتر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...