فرآیند استانداردسازی محصول شرکت‌های دانش بنیان در کرمانشاه انجام می‌شود


فرآیند استانداردسازی محصول شرکت‌های دانش بنیان در کرمانشاه انجام می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: فرآیند استانداردسازی محصول شرکت‌های دانش بنیان در راستای تحقق شعار سال توسط این اداره کل انجام می‌گیرد.

محمودرضا نیازی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در رابطه با تولید محصولات دانش بنیان و به استناد بند ۲۴ سیاست های اقتصاد مقاومتی به منظور افزایش پوشش استاندارد برای تمام محصولات داخلی، این اداره کل با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در معرفی محصولات و خدمات دارای تاییدیه دانش بنیان، فرآیند صدور ۹ گواهینامه محصول دانش بنیان (COC) و(COP ) برای شرکت‌های متقاضی به صورت ویژه در دست اقدام دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مولفه‌های جهش تولید، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است که خوشبختانه این اداره کل به عنوان استان پیشرو با همکاری موثر پارک علم وفناوری، طی سال گذشته توانست اولین گواهینامه محصول دانش بنیان(COP) استان را برای شرکت مهان اکسیر شمس جهت محصول فیلتر کارتریجی گازهای شیمیایی(H2S )صادر نماید.

نیازی افزود: با عنایت به معرفی نامه محصول دارای تاییدیه دانش بنیان و فناور از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این اداره کل در سال جاری اقدامات لازم را جهت استانداردسازی و صدور گواهینامه محصولات دانش بنیان شرکت های متقاضی در دستور کار قرار داده است.

دبیر شورای استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: این گواهینامه ها برای «دستگاه مارکر تصویربرداری از اعماق مختلف زیرسطحی»، «سامانه حفاظت پیرامونی حساس و سامانه زمینی و دفنی» « ماده موثره آزمایشگاهی سنتز ایمیکویمود از آمینوبنزوییک اسید»، محصول «تکنیکال کلریدازون، تکنیکال پیری پروکسی فن»، محصول« اسید فوماریک در مقیاس نیمه صنعتی»،
محصول «فلوریدریک اسید»، محصول «پتاسیم سولفات»، محصول «تصفیه کننده و ضدعفونی کننده هوای الکترواستاتیک» و محصول فناورانه «تست لاین خودروهای سبک» به صورت ویژه در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: گواهینامه انطباق COC به محصولات دانش‌بنیانی اعطاء می‌شود که با یک استاندارد ملی یا کارخانه‌ای مطابقت داشته باشند و گواهینامه محصول COP نیز برای آن دسته از محصولات دانش‌بنیان اعطاء می‌شود که گواهینامه مورد نظر بر اساس ویژگی‌های محصول و خود اظهاری تولیدکننده صادر شود.

نیازی یادآور شد: در راستای حمایت عملی استاندارد از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان، این واحدها می‌توانند انواع محصولات و خدمات خود را با هماهنگی پارک علم و فناوری استان به اداره کل استاندارد معرفی تا به صورت ویژه، ارزیابی و نسبت به صدور گواهینامه موردنظر یا پروانه دانش نماد اقدام شود.

وی گفت: این گواهینامه ها به منظور تجاری سازی و تسهیل ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای داخلی و بین المللی صورت می گیرد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: این اداره کل اکنون ۶۳۰ واحد تولیدی وخدماتی با هزار و ۲۵۵ فرآورده و محصول دارای علامت و پروانه استاندارد تحت پوشش دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فرماندار کرمانشاه: بانک‌ها در پرداخت وام به مددجویان تسهیلگری کنند