هلال‌احمر گلستان به 270 مصدوم حوادث نوروزی امدادرسانی کرد


هلال‌احمر گلستان به 270 مصدوم حوادث نوروزی امدادرسانی کرد

گرگان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: نیروهای امداد و نجات این جمعیت از ابتدای طرح نوروزی تا 13 فروردین به 270 مصدوم حوادث مختلف در این استان امدادرسانی کردند.

فرهاد میقانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در مجموع ۱۲۰ نفر نیرو در پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات نوروزی امسال همکاری داشتند.

وی بیان کرد: همچنین نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان ۱۲ مورد رهاسازی در حوادث و هشت‌ مورد درمان سرپایی را انجام دادند و ۱۰۳ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان رفع مشکلات ۸۷ مورد حوادث ترافیکی را از دیگر خدمات این نهاد در طرح نوروزی برشمرد و گفت : نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان عملیات‌های خود را در قالب ۱۴۴ تیم انجام دادند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و قائم مقام ستاد خدمات سفر استان گفت: با وجود افزایش ۴۳ درصدی تردد خودرویی و ورود ۷۶۸ هزار خودرو از چهار مسیر ورودی به گلستان در تعطیلات نوروز امسال ۱۹ نفر در حوادث جاده‌ای استان کشته شدند که این رقم مشابه آمار پارسال است.

سیدمحمدرضا سیدالنگی امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: در نوروز امسال تردد خودروهای سنگین در استان پنج درصد نسبت به پارسال افزایش یافت و بیشترین ساعت اوج تردد بین ۱۸ تا ۱۹ به ثبت رسید.

وی بیان کرد: مسیر گرگان - علی‌آبادکتول با ۷۳۰ هزار خودرو، پُرترددترین مسیر گلستان در نوروز امسال بود و متوسط سرعت در جاده‌های استان نیز ۷۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

قائم مقام ستاد خدمات سفر گلستان افزود: همچنین ورودی مسافرین نوروزی از طریق خطوط راه‌آهن ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر و خطوط هوایی چهار هزار و ۵۶۵ نفر بود.

سیدالنگی ادامه داد: در این مدت یک میلیون و ۱۲۷ هزار تردد در جاده‌های گلستان ثبت شد و مسیر شاهرود - گرگان روز گذشته با هشت هزار و ۹۰۰ تردد، شلوغ‌ترین جاده استان بود و تردد درون استانی ۶۰ درصد افزایش داشت.

وی بیان کرد: همچنین در نوروز امسال گردشگران ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار بازدید از اماکن گردشگری استان انجام دادند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شرکت‌های تعاونی تولید 25 درصد اراضی کشاورزی گلستان زیرپوشش دارند