مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از 2.5 میلیون تن فراتر رفت


مبادلات اقتصادی از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از 2.5 میلیون تن فراتر رفت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به میزان 2 میلیون و 639 هزار و 59 تن کالا از پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در سال 1400 خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شمال سیستان و بلوچستان، ایوب کُرد اظهارداشت: حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با وجود شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با یک میلیون و ۶۴۹ هزار و ۸۳۷ تن به صادرات اختصاص دارد افزود: گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و موادغذایی عمده کالاهای صادراتی در سال ۱۴۰۰ است.

مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده‌ای شمال سیستان و بلوچستان مجموع ترانزیت کالا از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را در سال گذشته ۶۹۴ هزار و ۷۵۷ تن و واردات را ۲۹۴ هزار و ۴۶۵ تن عنوان کرد.

وی با بیان این‌که مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است، اظهارداشت: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه‌های مرزی بر پایه توسعه زیرساخت‌ها و گسترش صادرات پایه‌ریزی شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

چهار مامور انتظامی بر اثر انفجار بمب صوتی در زاهدان مجروح شدند