خبرهای کوتاه استان بوشهر


خبرهای کوتاه استان بوشهر

بوشهر - ایرنا - ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه،حل شدن مشکل آبرسانی اراضی روستاهای منطقه حله،اجرای برنامه های قرآنی در 70مکان مقدس گناوه،اعلام کار ساعت بانکهای بوشهر،اهمیت بهینه سازی زندگی روستانشینان و فراهم شدن امکان ترخیص اینترنتی وسایط نقلیه خبرهای کوتاه سه شنبه ایرنا بوشهر است.

امام جمعه گناوه گفت: منشا خیلی از آسیب‌های جامعه ، فاصله گرفتن افق زندگی‌ مان با افق قرآن کتاب الهی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز سه شنبه در نشست با مجمع قرآنی و قاریان این شهرستان افزود: قرآن نسخه شفابخش انسانها است و اگر بتوانیم این نسخه را در جامعه نهادینه کنیم بخش اعظمی از آسیب ها و مشکلات زندگی فردی و اجتماعی خانواده ها برطرف خواهد شد.

وی اظهارداشت: در برنامه های ماه مبارک رمضان ، سبک زندگی قرآنی توسط روحانیون مطرح و بیان شود که می‌تواند در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تزلزل بنیان خانواده ها اثرگذار باشد.

امام جمعه گناوه افزود: برای ترویج و نهادینه کردن قرآن و نماز باید از مدارس و سنین کودکی شروع کرد و در این زمینه آموزش و پرورش و خانواده ها رسالت مهمی بردوش دارند.

وی به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان آمار جرایم و آسیب‌های اجتماعی کمتر و فضای معنوی و قرآنی حاکم می شود که از این فرصت باید نهایت استفاده را برد.

رکنی حسینی افزود: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوب و استثنایی برای انس گرفتن با قرآن است و باید با برگزاری جلسات بیشتر از آن فیض ببریم.

امام جمعه گناوه بیان داشت: اگر می‌بینیم که ماه مبارک رمضان، رهاوردی به عنوان روزه و عظمت لیل القدر دارد، بخاطر نزول کتاب قرآن است.

وی گفت: ثواب قرائت یک آیه در ماه مبارک رمضان، به اندازه ختم کامل قرآن در غیر از این ماه است.

رکنی حسینی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان برگزاری جلسات تجمعی قرائت قرآن بسیار مفید است و در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه مصلای جمعه مناسب است.

وی افزود: یک همدلی و دلسوزی در رابطه با ترویج قرآن در سطح شهرستان وجود دارد که با کم‌ترین امکانات ، بهترین و بزرگ‌ترین کارهای قرآنی انجام می‌شود.

امام جمعه گناوه گفت: استفاده از خیران و فضای مجازی در بحث قرآن مدنظر قرار گیرد و باید از آنها بهره و مساعدت شود.

وی از تلاش و زحمات مجمع قرآنی شهرستان تقدیر کرد و افزود: خواسته ها و مشکلات قاریان بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

بندر ریگ

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: مشکل کمبود و نارسایی‌های موجود در مسیر آبرسانی به اراضی کشاورزی روستاهای منطقه رودحله از توابع این بخش ساماندهی شد.

ضرغام محمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: به دنبال نارسایی و کمبود جدی آب کشاورزی در حوزه روستاهای رودحله که منجر به نارضایتی کشاورزان شده بود در بازدیدی که اوایل سال جاری به عمل آمد، علل آن شناسایی و موضوع با جدیت از طریق مسئولان ذیربط از جمله سازمان آب منطقه ای بوشهر پیگیری شد.

وی اظهارداشت: در این ارتباط باتوجه به پیشنهادات بخشداری مبنی بر افزایش سهمیه رها سازی آب از سد رئیسعلی دلواری و رفع سایر علل تاثیر گذار ، هم‌اکنون طبق آخرین بررسی‌ها مشکلات مذکور مرتفع و آب مورد نیاز کشاورزان ساماندهی و تامین شده است.

بخشدار ریگ افزود: باتوجه به اینکه رهاسازی مداوم آب پشت سد رئیسعلی دلواری بدلیل محدودیت ذخیره آب ممکن نیست و ازسویی منجر به بروز مشکل تامین آب کشاورزی در تابستان خواهد شد، لازم است سازمان جهاد کشاورزی و امور آب منطقه‌ای استان بوشهر برای استفاده بهینه از این منابع محدود و جلوگیری از هدر رفت آب، پیگیری لازم جهت تامین منابع مالی احداث کانال بتنی برای انتقال آب مورد نیاز کشاورزان داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این زمینه ، فرمانداری شهرستان و بخشداری ریگ آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی مسئول است.

روستاهای منطقه رودحله شامل دو بخش جنوبی و شمالی است که بخش شمالی آن در حوزه استحفاظی بخش ریگ شهرستان گناوه و جنوبی در حوزه شهرستان بوشهر است.

گناوه

رئیس شورای هیات‌های مذهبی گناوه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان امسال در بیش از ۷۰ مکان مقدس این شهرستان برنامه‌های مختلفی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

عبدالحمید شیخی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، برنامه‌های متنوعی فرهنگی و مذهبی با هدف تقویت فضای معنوی و بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان آماده و آغاز شده است.

وی اظهارداشت:، مسابقات فرهنگی ، مذهبی همراه با جوایز، مقابله قرآن، سخنرانی، ویژه برنامه زلال احکام، جزخوانی و ختم گروهی قرآن کریم در گروه‌های مجازی و حضوری ، مناجات شبانه با فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی در گلزار مطهر شهدا گناوه برای این ایام تدارک دیده شده است.

شیخی بیان کرد: برپایی سفره کریمانه در نیمه ماه مبارک رمضان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) و کمک به نیازمندان، دایرشدن مواکب، شب زنده داری در لیالی قدر و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در ماه ضیافت الهی امسال است.

وی یادآور شد: کمک‌های مومنانه، توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای متبرک به محرومان و نیازمندان توسط هیات‌های مذهبی، خیران و گروه‌های خودجوش مردمی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

رئیس شورای هیات های مذهبی گناوه گفت: پیش از آغاز ماه ضیافت الهی، آماده‌سازی و غبارروبی مساجد و حسینیه‌ها و هیات ها برای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان انجام شد.

بوشهر

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: با تصمیم صورت گرفته در شورای هماهنگی بانک‌ها، ساعت کار خدمت‌رسانی شعب به مشتریان در ایام ماه مبارک رمضان مشخص شد.

داریوش زراعت‌گر روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: از روز شنبه تا چهارشنبه ساعت خدمت‌رسانی به مشتریان و کار کارکنان به ترتیب ۷:۳۰ تا ۱۳ و ۷ تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

‌وی بیان کرد: در روز پنجشنبه نیز ساعت خدمات‌رسانی به مشتریان ۷:۳۰ تا ۱۲ و ساعت کار کارکنان ۷ تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه خواهد بود.

زراعت‌گر یادآور شد: این ساعت‌ها برای ماه مبارک رمضان تعریف شده و پس از ماه مبارک رمضان ساعت کاری به صورت مجدد اعلام خواهد شد.

دشتی

فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: : جان مایه فعالیت فرهنگی و هنری ایمان و عشق است.

علی بحرانی روز سه شنبه در جمع مسئولین فرهنگسراهای روستایی در روستای چاوشی دشتی گفت: گسترش روستا نشینی، مسائل و مشکلات خاص زندگی روستایی، بیش از بیش ضرورت توجه همه جانبه به راهبردهای سودمند برای بهینه سازی زندگی ساکنان روستاها را لازم ساخته است.

وی افزود: در میان عوامل تاثیرگذار در روستاها مانند محیط زیست، حمل و نقل، ایمنی و برنامه ریزی، یک عامل بسیار مهم که تاثیر فزاینده و تحسین کننده ای بر دیگر عوامل سازنده زندگی روستایی دارد امکانات فرهنگی و هنری است.

وی افزود: فعالیت های اجتماعی از جمله فرهنگسراها و خانه های فرهنگ و هنر یکی از عوامل تاثیر گذار گسترش روستا نشینی و رشد روستاها است.

بحرانی اضافه کرد: از مدیریت خانه فرهنگ و هنر شهید جعفری روستای چاوشی که با هزینه شخصی این مکان را ایجاد کرده اند و موجب رشد اهالی این روستا حتی روستاهای اطراف شده اند تشکر می کنم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی گفت: بی شک بدون کمک و یاری خیرین نیکوکار، توسعه فرهنگی در دشتی امکان پذیر نخواهد بود.

حمید زارعی افزود: هر شهروند وظیفه شناس طبق مسوولیت های اجتماعی خویش وظایفی دارد که نیکوکاری از جمله مهم ترین آنهاست.

وی ادامه داد: در شهرستان دشتی وامدار کسانی هستیم که با حمایت از جامعه فرهنگی و هنری چراغ دانش و هنر را روشن و فروزان نگاه داسته اند.

مسوول فرهنگسرای شهید جعفری روستای چاوشی نیز گفت: این فرهنگسرا با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی در سال ۱۳۹۶ ایجاد شده که اولین خانه فرهنگ و هنر روستایی کشور است.

پریزاد مرادی ادامه داد: این خانه فرهنگ و هنر تاکنون نقش موثری در توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای هنری ساکنان روستای چاوشی و روستاهای اطراف داشته است.

وی افزود: کارگاه های خوشنویسی، موسیقی، نمایش، نقالی، هنرهای تجسمی، قرآن، نوحه های پامنبری، فن و بیان و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله فعالیت های این خانه فرهنگ و هنر از زمان تأسیس تا کنون است.

بوشهر

رئیس پلیس راهور استان بوشهر گفت: به منظور کاهش حجم مراجعه حضوری افراد به مجموعه‌های پلیس راهور و دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ و کاهش هزینه‌ها امکان ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه توقیفی در این استان فراهم شد.

سرهنگ جابر پاپری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: در راستای هوشمندسازی و تسریع در ارائه خدمات ترخیص وسایل نقلیه توقیفی به مالکان و حفظ حقوق شهروندی و کاهش هزینه‌ها، برنامه کاربردی (اپلیکیشن) "پلیس من" با قابلیت ارائه خدمات مختلف در حوزه راهور از جمله ترخیص اینترنتی وسایل نقلیه طراحی شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس شهروندان متقاضی دریافت خدمات مورد نیاز، بدون نیاز به حضور در پلیس راهور و دفاتر پلیس +۱۰، می‌توانند با نصب اپلیکیشن " پلیس من" بر روی گوشی تلفن همراه خود، پس از ورود به برنامه و طی مراحل پیش‌بینی شده در برنامه نسبت به ثبت درخواست خود در هر ساعت از شبانه روز اقدام کنند.

پاپری ادامه داد: پس از ثبت درخواست اینترنتی متقاضی، فرایند ترخیص توسط کاربران مربوطه بصورت اینترنتی بررسی و در صورت صحت اطلاعات مندرج (علت توقیف و اطلاعات راننده ) و نبود منع ترخیص نسبت به تایید ترخیص اقدام و مراتب برای ادامه مراحل ترخیص به مالک پیامک می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی