هلال احمر کردستان به بیش از 200 حادثه دیده در نوروز امسال امدادرسانی کرد


هلال احمر کردستان به بیش از 200 حادثه دیده در نوروز امسال امدادرسانی کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه جاری، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به 229 حادثه دیده امداد رسانی کردند.  

پیام جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ایام نوروز امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۳۵ مورد حادثه امدادرسانی کردند که این حوادث شامل ۲۸ مورد جاده‌ای، ۴ مورد خدمات حضوری، ۲ مورد برف و کولاک و یک مورد کوهستان بود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع کل حادثه دیدگان ۱۲۶ نفر مربوط به حوادث جاده‌ای بودند، افزود: توسط امدادگران این جمعیت ۱۳ مورد رهاسازی، انتقال ۱۰ نفر از مصدومان به مراکز درمانی و اسکان ۲۷ نفر نیز در این ایام صورت گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در این مدت ۱۱۹ نیروی عملیاتی در قالب ۳۹ تیم به همراه ۲۴ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام و امدادرسانی به حادثه دیدگان را برعهده داشتند.

وی اضافه کرد: ۳۱ پایگاه ثابت، موقت و سیار امدادی جمعیت هلال احمر کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۱ دایر شد که این ۳۱ پایگاه شامل ۱۳ پایگاه ثابت جاده‌ای، امداد هوایی، کوهستان و واکنش سریع، ۱۰ پایگاه پشتیبان و هشت پایگاه موقت و سیار بود.

جلالی یادآور شد: امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان به صورت شبانه روزی هر لحظه آماده ارائه خدمت به مردم هستند و در جهت سلامتی و کمک رسانی به هموطنان گام بر می‌دارند.

در حال حاضر علاوه بر یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده، در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضویت دارند.

هنگام مسافرت در صورت وقوع حادثه، شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر آماده امداد رسانی به آسیب دیدگان است و در کمترین زمان ممکن نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام می‌شوند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


مسابقات کشتی انتخابی تیم ملی نونهالان کشور در سنندج