هشت هکتار تصرف اراضی ملی در قزوین شناسایی و تشکیل پرونده شد


هشت هکتار تصرف اراضی ملی در قزوین شناسایی و تشکیل پرونده شد

قزوین - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت: در قالب گشت های نوروزی این یگان، هشت هکتار تصرف اراضی ملی استان شناسایی و در مراجع قضایی برای متخلفان مربوط به آنها تشکیل پرونده شد.

سرهنگ کیومرث سلیمانی راد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: اراضی ملی تصرف شده شامل سه فقره بود که ۲ مورد آنها در شهرستان بویین زهرا و یک مورد در شهرستان قزوین قرار داشت.

وی اظهار داشت: از متخلفان در این ایام همچنین ۲ دستگاه تراکتور که در اراضی ملی مشغول فعالیت و دخل و تصرف بودند، توقیف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت: در راستای اجرای ماده یک تبصره ۵۵ قانون و بهره برداری از جنگل ها و مراتع نیز در این ایام یک مورد تصرف اراضی ملی در طارم سفلی گزارش شد.

این مسوول گفت: در همین رابطه از فنس کشی و کاشت نهال در سطح هزار متر از اراضی ملی در این منطقه جلوگیری شد.

وی یادآور شد: نوروز امسال به جهت پیشگیری از تخریب و تصرف و دست اندازی فرصت طلبان و سودجویان به اراضی ملی، ۱۲ تیم گشت به شکل شبانه روزی از یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین فعال بود.

وی اظهار داشت: در این مدت گشت های مشترک با دستگاه های راه و شهرسازی، میراث فرهنگی، امور اراضی جهاد کشاورزی و حفاظت محیط زیست برگزار شد.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جای هنر در مساجد قزوین خالی است