فروردین 3 درجه گرم‌تر از بلندمدت است


فروردین 3 درجه گرم‌تر از بلندمدت است

رئیس اداره هواشناسی شهرستان اردستان گفت: تاکنون دمای هوای فروردین‌ماه 2 تا 3 درجه گرم‌تر از نرمال بلندمدت بوده است.

جواد رمضانپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تنش دمایی که در چند روز گذشته باعث افزایش دما در شهرستان اردستان شده را در سراسر کشور مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته بیشترین دمای شهرستان در شهرهای زواره و مهاباد اتفاق افتاد و دمای این شهرها تا ۳۵ درجه سانتیگراد افزایش پیدا کرد، افزود: تاکنون دمای هوای فروردین‌ماه ۲ تا ۳ درجه گرم‌تر از نرمال بلندمدت بوده است.

رئیس اداره هواشناسی اردستان تصریح کرد: فعلاً شرایط افزایش دما در شهرستان وجود دارد، ولی با ورود سامانه جدید که از جنوب غرب کشور وارد کشور می‌شود احتمال خنک شدن هوا وجود دارد.

رمضانپور با بیان اینکه ورود سامانه جدید از اوایل روز پنجشنبه باعث وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گرد و خاک و تندباد لحظه‌ای در برخی از مناطق استان پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد شدید برای روز جمعه شهرستان اردستان را فرا خواهد گرفت.

وی با اشاره به تأثیر سامانه جدید، گفت: برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده شاهد کاهش ۵ تا ۶ درجه‌ای دما در منطقه خواهیم بود، ولی نوسانات دمایی تا پایان فروردین‌ماه در شهرستان اردستان وجود دارد.

رئیس اداره هواشناسی اردستان اضافه کرد: اگر وزش باد کم باشد برای هفته آینده احتمال بارش باران در برخی از مناطق شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصادف در بزرگراه اقارب‌پرست اصفهان 2 کشته داشت