خوشحالی مهابادی‌ها از بارش نخستین باران بهاری


خوشحالی مهابادی‌ها از بارش نخستین باران بهاری

مهاباد - ایرنا - بارش نخستین باران بهاری که از شب گذشته شهرستان مهاباد و بیشتر نقاط جنوب آذربایجان غربی را فراگرفته است موجب خوشحالی مردم به ویژه کشاورزان و روستاییان این مناطق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بارش شدید باران در این شهرستان که تا لحظه مخابره خبر همچنان ادامه دارد، شادی رامیهمان دل های مردم شهر و روستاهای این شهرستان کرده و گردو غباری که از چند روز قبل به دلیل پدیده ریزگرد بر چهره این منطقه نشسته بود را زدود.

تاخیر در بارش باران بهاری پس از یک تاخیر یکماهه از گذشت بارندگی های زمستانی موجب نگرانی مردم و مسوولان شده بود که با بارش این نعمت الهی این نگرانی تا حدود زیادی برطرف شده و کشاورزان را به سالی پرمحصول امیدوار کرد.

بارش شدید باران در بعضی از ساعات موجب آبگرفتگی تعدادی از خیابان ها و معابر شده و موجب کندی عبور و مرور خودروها و رفت و آمد شهروندان شد.


خوشحالی مهابادی‌ها از بارش نخستین باران بهاری

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ورود یک سامانه بارش زای کم فشار مدیترانه به آذربایجان غربی موجب بارش باران همراه با رگبار و وزش باد شدید در بیشتر نقاط این استان شد که سرعت باد در پاره ای اوقات در این شهرستان به ۸۳ کیلومتر بر ساعت نیز رسید.

اردلان محمدپور افزود: این سامانه که با گرد و غبار نیز همراه است از شب گذشته با بارش های خوبی تاکنون همراه بوده است و بیشتر شهرهای جنوبی آذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب کاهش کیفیت هوای برخی شهرهای استان شد.

وی میزان بارش ها را ۱۳ میلی متر اعلام کرد و گفت: این سامانه تا اواخر امروز شنبه این شهرستان را تحت تاثیر خود قرار می دهد و به تدریج از منطقه خارج خواهد شد که این امر با کاهش محسوس دمای هوا نیز همراه است.

محمدپور حداقل و حداکثر دمای هوای مهاباد در ۲۴ ساعت گذشته را به ترتیب ۱۱ و ۲۱ درجه بالای صفر اعلام کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / جزئیات آتش‌سوزی قطار مترو هشتگرد ‌- تهران‌ + وضعیت مسافران