استاندار: مدیران غیرهمراه با دولت مردمی، نباید در جایگاه مدیریت بمانند


استاندار: مدیران غیرهمراه با دولت مردمی، نباید در جایگاه مدیریت بمانند

قم-ایرنا-استاندار قم با تاکید بر اهمیت تقویت روحیه مردمی و جهادی در بین مسوولان استانی، گفت: مدیرانی که اعتقادی به مسیر دولت مردمی ندارند نباید در جایگاه مدیریت باقی بمانند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان در سالن جلسات حرم مطهر حضرت فاطمه(س)، جهت گیری دولت را تلاش برای حل مشکلات مردم دانست و اضافه کرد: تحقق کامل مصوبات سفر رییس جمهوری به قم از مباحثی است که باید مورد توجه تمام مدیران باشد.

استاندار قم با اشاره به ضرورت توجه و حرکت در مسیر شعار سال، اضافه کرد: همه دستگاه ها در حوزه های فنی، اجتماعی، فرهنگی، خدماتی و اقتصادی باید کارهای عملیاتی در این زمینه انجام بدهند.

شاهچراغی با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربه اندیشمندان و افراد صاحب ذوق در تحقق شعار سال و افزایش ظرفیت اشتغال، ادامه داد: لازم است در بخش فرهنگی نیز اقدامات شاخصی با تکیه بر نیروی انسانی توانمند این استان طی سالجاری رقم بخورد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت گروه های مردمی سازمان یافته در تمام بخش های اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، آسیب های اجتماعی وغیره، گفت: مدیران اجرایی بستر لازم را جهت نقش آفرینی این قبیل گروه ها و افراد توانمند را فراهم کنند.

شاهچراغی گفت: در قالب سفر رییس جمهوری ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار به قم ابلاغ شده در حالی که مصوبات این سفر برای استان بسیار بیشتر از این رقم است و تحقق کامل آن نیازمند همراهی و همدلی تمام مدیران اجرایی است.

وی ابراز داشت: در قالب سفر رییس جمهوری به قم ۳۰ پروژه کلان تعریف شده و مسیر اجرای آن نیز مشخص شده و نهایی شدن آن فقط نیازمند پیگیری است.

شاهچراغی با تاکید بر مدیران استانی در ارتباط مستمر با رسانه ها، گفت: مدیران علاوه بر پاسخگویی به رسانه ها حضور پررنگی نیز در بین مردم داشته باشند.

شاهچراغی عنوان کرد: بانک های عامل استان رویه اداری خود را جهت پرداخت تسهیلات اشتغال و تولید آماده کنند؛ در رابطه با توسعه دانش بنیان ها نیز لازم است تا برخی رویه های اشتباه سال های قبل اصلاح شود.

استاندار قم با تاکید بر مصرف بهینه منابع انرژی گفت: در کنار این لازم است تا برای نهادینه سازی مصرف بهینه منابع انرژی امر فرهنگ سازی بصورت جدی دنبال شود.

استاندار قم همراهی مردم در اجرای برنامه های فرهنگی و اقتصادی را مهم دانست و افزود: دستگاه های اجرایی مساله تحول و تحرک درون سازمانی را در دوره جدید جدی بگیرند.

شاهچراغی در ادامه بر جذب کامل بودجه های شناور ملی در حوزه های زیرساختی، فرهنگی و اجریی تاکید کرد و گفت: دستگاه های استانی باید در زمان مشخص بودجه های استانی تصویب شده را جذب و در مسیر توسعه استان هزینه کنند.

استاندار قم با هشدار به دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد: مجموعه مدیریت استان بر جذب کامل اعتبارات و بودجه های تصویب یافته سال گذشته اصرار دارد و همه مدیران باید تمام اعتبارات را جذب کنند.

وی با تاکید بر ضعف قم در زیرساخت های جذب گردشگر و خدمات رسانی به مسافران ورودی به این شهر، تصریح کرد: مدیران باید از جایگاه مدیریت خود برای رفع مشکلات موجود استفاده کنند.

استاندار قم با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب و اقامه نماز در سطح ادارات استان ضروری و قطعی است، بیان کرد: مساله فرهنگ عمومی در اولویت اقدامات فرهنگی مجموعه مدیریت استان قرار دارد.

شاهچراغی با اشاره به ضرورت ادامه روند مولدسازی و فروش اموال مازاد گفت: دستگاه‌های دولتی در مسیر چابک سازی اموال مازاد خود حرکت کنند؛ تمام اعتبارات حاصل شده از فروش اموال مازاد در داخل استان هزینه می شود.

استاندار قم همچنین در پایان بر پاسخگویی نظامند و مستمر به سوالات و مطالبات مردمی، تکمیل پروژه های عمرانی در زمانبندی پیش بینی شده و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده دستگاهی تاکید کرد.

ماه رمضان فرصت طلایی برای بازگشت به خود است

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان در خودسازی و افزایش تقوای الهی گفت: ماه رمضان فرصت طلایی برای بازگشت به خود و بروزرسانی دستگاه محاسباتی وجودی انسان است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی شامگاه شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان قم در سالن جلسات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با اشاره به اهمیت روزه در تعالیم دینی بیان کرد: طبق آیات الهی، خطاب قرآن در مورد روزه در مرتبه اول در خصوص مومنان است و همچنین روزه اختصاصی به دین اسلام ندارد و در امت های گذشته نیز وجود داشته است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه غضب و شهوت ریشه بیشتر گناهان انسان است، اضافه کرد: خاصیت و اثر روزه در زمینه سازی تقوای الهی است و روزه بستری جهت کنترل غضب و شهوت خارج از عقل و شرع است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تقویت اراده را اثر مهم تقوا دانست و ابراز داشت: روزه یکی از مصادیق عملی تقویت اراده در انسان است به نحوی که فرد را وادار می کند تا علاوه بر کارهای حرام از بسیاری از امور مباح نیز چشم پوشی نماید.

امام جمعه موقت قم اضافه کرد: کسب قدرت تشخیص بین حق و باطل را از آثار مهم تقوای الهی است بنحوی که به فرد کمک می کند تا در لغزش گاه های مختلف دستگاه محاسباتی انسان کارآیی خود را از دست ندهد.

سعیدی با اشاره به بیانی از امام خمینی(ره) در رابطه با ماه مبارک رمضان ادامه داد: به باور امام راحل مهمترین کار در ماه رمضان ورع از محرمات الهی است.

معاون استاندار: ماندگاری مسافران در قم ۷ ساعت است

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت افزایش ماندگاری مسافران در این استان گفت: ماندگاری مسافران و زائران در قم حدود هفت ساعت برآورد می‌شود.

ابوالقاسم مقیمی با اشاره به فعالیت چهار ماهه ستاد تسهیلات زائران استان در برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان و آغاز سالجاری، بیان داشت: استفاده از ظرفیت گروه های مردمی و جهادی از شاخصه های مهم این ستاد در استقبال از زائران نیمه شعبان و استقبال از سال جاری بود.

مقیمی با تاکید بر پررنگ تر شدن ابعاد مردمی جشن های نیمه شعبان ادامه داد: در نیمه شعبان گذشته ۲۰۰ موکب مردمی در طول مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شد که تا قبل از آن بی سابقه بوده است.

به گفته وی، از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۴ فروردین ماه جاری در مجموع ۱۵ میلیون مسافر وارد استان قم و ۱۳ هزار و ۷۰۰ هزار نفر از این بین وارد شهر قم شدند.

مقیمی با بیان اینکه ۹۵ درصد ظرفیت اسکان قم در نیمه اول نوروز و ۶۰ درصد نیز در نیمه دوم سفرهای نوروزی تکمیل شد، افزود: در مجموع ۵۵۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان پیدا کردند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: طی ایام نوروز ۹ نفر فوتی ثبت شده که ۶ نفر در راه های فرعی بوده که نشان می دهد لازم است رفع نقاط حادثه خیز راه های فرعی جدی گرفته شود.

مقیمی با انتقاد از گرانی های آزاردهنده واحدهای اقامتی طی ایام نوروز گفت: طی این روزها حدود ۸۰هزار گشت و بازرسی توسط دستگاه های مختلف انجام شد.

وی تصریح کرد: در قالب این گشت ها در مجموعه حدود ۵۰ واحد متخلف پلمب و در ۹۰ مورد رد مال به افراد خسارت دیده انجام گرفت.

وی با تاکید بر نقاط ضعف استان قم در زیرساخت های اقامتی و جذب گردشگر و آغاز پذیرش زائران عراقی با کنترل نسبی بیماری کرونا، بیان داشت: لازم است تا دستگاه های متولی برای میزبانی و خدمات رسانی به زائران داخلی و خارجی کمبودهای موجود را در اسرع وقت برطرف کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم اضافه کرد: طی ایام نیمه شعبان و نوروزسالجاری حدود سه هزار کلاس درس آموزش و پرورش جهت اسکان مسافران و زائران آماده سازی و در زمینه ارزاق و کالاهای اساسی نیز مشکلی خاصی احساس نشد.

در پایان این جلسه از هادی محمود نژاد معاون اجرایی حرم مطهر،کاظم پورامینی قائم تولیت مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام رضا وطن خواه رییس ستاد مردمی اجتماعات مهدوی وعلی غفوری معاون ستاد مردمی اجتماعات مهدوی قم،سردار سیدمحمود میرفیضی فرماندهی انتظامی قم، مرتضی سقائیان نژاد شهردار، علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، علی رضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش قم، مهدی آهنین پنچه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، محمد خامه یار دبیرستاد اقامه نماز قم و عباس ذاکریان سرپرست فرمانداری قم بعنوان تعدادی از اعضای ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان با اهدای لوحی تقدیر شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پخت و پز غذا در مهمانسرای حرم حضرت معصومه(س) در عید غدیر