برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان شروع شد


برداشت دانه روغنی کلزا در خوزستان شروع شد

اهواز - ایرنا - عملیات برداشت دانه روغنی کلزا روز یکشنبه از سطح 45هزار و 500 هکتار از اراضی آبی و دیم خوزستان آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان سطح زیرکشت کلزا ۴۱هزار هکتار آبی و چهار و ۵۰۰هکتار دیم است.
تورج نوروزی افزود:برداشت دانه روغنی کلزا ابتدا درشهرستان شوش و سپس در مناطق جنوبی و مرکزی خوزستان انجام خواهد شد.
وی پیش‌بینی کرد امسال در مجموع حدود ۶۵هزار تن دانه روغنی کلزا در خوزستان برداشت شود که در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود ۳۵هزار تن کاهش نشان می‌دهد.
به گفته نوروزی خشکسالی ، کمبود بارش‌ها به خصوص در فصل پاییز ، تاخیر در زمان کشت این محصول ، گرد و خاک و از همه مهم‌تر کاهش ۲۵هزار هکتاری سطح زیرکشت ناشی از کمبود آب ازدلایل کاهش برداشت این محصول راهبردی در خوزستان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت:امسال برای برداشت گندم وکلزا در استان ۲ هزار و ۶۰۰ کمباین بومی و غیربومی به کار گرفته خواهد شد.
قیمت تضمینی هرکیلوگرم دانه روغنی کلزا ۱۵۰هزار ریال است.

شبکه یکپارچه تعاون روستایی به عنوان مباشر و اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در مدت ۴۰روز کلزا و گندم را از کشاورزان استان خریداری می‌کنند.
بنا به اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان برداشت گندم در خوزستان از سطح ۴۴۵هزار هکتار اراضی آبی و دیم استان در روزهای آینده شروع خواهد شد.
پیش بینی شده حدود ۱.۲میلیون تن گندم از کشتزارهای گندم استان برداشت شود که تفاوت چندانی با سال زراعی گذشته ندارد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، عسل و فراورده‌های دامی معادل ۱۴درصد کل تولیدات کشاورزی کشور ، مقام نخست را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول