فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پاسخ گوی نیاز دانشجویان نیست


فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پاسخ گوی نیاز دانشجویان نیست

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: فضای خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی استان پاسخ گوی نیاز دانشجویان نیست.

احمد سلطانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: شاخص خوابگاه های دانشجویی ۱۲ تا ۱۵ متر مربع است این در حالی است که این رقم در مجموع خوابگاه های ملکی و خودگردان این دانشگاه ۳.۷ متر مربع می باشد.

وی افزود: از سوی دیگر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر خلاف دانشگاه های دیگر که تعداد دانشگاه های آن ها رو به کاهش است با این مشکل مواجه نیست و هر ساله تعداد بر تعداد دانشجویان آن افزوده می شود که این امر نیاز خوابگاهی را در این مکان بیشتر می کند.

سلطانی با بیان اینکه این دانشگاه دارای دو هزار و ۱۵۶ دانشجو است، ادامه داد: از این تعداد ۷۵۰ دانشجو نیازمند خوابگاه هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دو خوابگاه ملکی در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وجود دارد که یکی از این خوابگاه ها دخترانه بوده و دارای ظرفیت ۲۴۰ نفر است.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک خوابگاه پسرانه نیز در این دانشگاه وجود دارد که یک فاز آن ساخته شده و فاز دیگر نیز به صورت نیمه ساخت باقی مانده است.

به گفته وی در این فاز هم اکنون ۱۶۲ دانشجو مستقر است.

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هنوز برای بیش از ۳۰۰ دانشجوی مورد نیاز خوابگاه، با کمبود خوابگاه مواجه است.

وی توضیح داد: امسال برای حل این مشکل از خوابگاه های خودگردان استفاده کرده ایم و ۲۵۰ نفر از دانشجویان در خوابگاه خودگردان دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد اسکان داده شدند.

سلطانی ادامه داد: علاوه بر آن توافقی نیز با دانشگاه حکیمان انجام شده تا تعدادی از دانشجویان پسر نیز از آن ظرفیت استفاده کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سید علی موسوی بی قرار