فرجام بی‌فرجام برخورد با دور دورهای شبانه در شهرکرد


فرجام بی‌فرجام برخورد با دور دورهای شبانه در شهرکرد

دور دورهای شبانه در خیابان کاشانی شهرکرد و برخی از خیابان‌های پرتردد شهر، سال‌هاست که علاوه بر برهم زدن آرامش ساکنان منازل مسکونی این محلات، موجب به خطر افتادن جان شهروندان نیز می‌شود، خودروهایی که با سرعت غیرمجاز اقدام به انجام حرکات نمایشی خطرآفرین می‌کنند، در بیش‌تر موارد موجب وقوع حوادث رانندگی نیز می‌شوند.

به گزارش ایسنا، در چند ماه گذشته یکی از پاکبانان شهرکردی قربانی این دور دورهای شبانه شد و راننده خودرو پس از برخورد با این پاکبان از محل حادثه گریخت، این پاکبان پس از چند ماه جان خود را از دست داد.

نبود دوربین‌های نظارتی قوی در خیابان کاشانی شهرکرد، موجب شده است تا این خیابان به محل جولان رانندگان حادثه‌ساز برای لذت‌های آنی تبدیل شود، قطعا این حرکات نمایشی علاوه بر اینکه جان شهروندان را تهدید می‌کند، می‌تواند موجب بروز حوادث ناگواری نیز شود.

چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی است که دارای پیست اتومبیل‌رانی نیست، اگر محلی برای تخلیه هیجان جوانان در استان پیش‌بینی شود، شاید دیگر شاهد دور دورهای خطرآفرین در خیابان‌های شهر نباشیم و تا حدودی آرامش به شهر بازگردد.

محرومیت از رانندگی در انتظار رانندگان اخلالگر در نظم ترافیک

ایرج حسین‌پور- رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دور دورهای شبانه برخی از رانندگان در برخی از خیابان‌های شهر شهرکرد و بروجن، اظهار کرد: این رانندگان در برخی از ساعات شبانه‌روز اقدام به اتخاذ سرعت غیرمجاز، حرکات نمایشی و خطرآفرین در برخی خیابان‌ها و کمربندی‌های اطراف شهر می‌کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ خودروی بالغ بر ۵۰۰ راننده حادثه‌ساز به‌علت انجام حرکات نمایشی و سرعت غیرمجاز در خیابان کاشانی و کمربندی‌های شهرکرد توقیف شد، هر خودرویی که راننده آن برای بار دوم مرتکب این تخلفات شده بود، نیز توقیف شده است.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری حساسیت بالایی در برخورد با رانندگان حادثه‌ساز دارند، گفت: وسیله نقلیه رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه‌ساز می‌شوند، بین یکماه تا ۴۵ روز توقیف می‌شود، طبق قانون رانندگی که ناخواسته مرتکب این تخلف شده باشند باید تا ۷۲ ساعت خودروی آن‌ها توقیف شود، اما به‌علت صیانت از جان و مال مردم، در توقیف این خودروها با جدیت عمل می‌شود.

رئیس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای جلوگیری از تخلفات حادثه‌ساز در خیابان‌های شهرکرد به‌ویژه خیابان کاشانی گشت نامحسوس پلیس به‌کار گرفته می‌شود، عنوان کرد: اگر امکان توقیف وسیله نقلیه حادثه‌ساز در همان لحظه وجود نداشته باشد، راننده از طریق مقام قضایی احضار می‌شود و خودرو نیز به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر راننده‌ای برای چند بار مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شود، به جرم اخلال در نظم ترافیک برای سه الی چهار ماه از رانندگی محروم می‌شود، باتوجه به اینکه امکان حضور مستمر پلیس در خیابان‌های شهر وجود ندارد، باید با هماهنگی شورای ترافیک و شهرداری دستگاه‌های پلاک خوان برای ثبت تخلفات در خیابان‌های پرتردد و مستعد وقوع این حوادث نصب شود.

حسین‌پور در پایان گفت: آلودگی صوتی مشمول مصادیق توقیف خودرو نمی‌شود، تنها خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود تا وسایل صوتی غیرمجاز از خودرو منفک شود و سپس با اخذ تعهد خودرو به راننده تحویل داده خواهد شد.

احداث پیست اتومبیلرانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان است

اواسط سال گذشته حمید کریمی- مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری به ایسنا گفت: احداث پیست اتومبیلرانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان است و پیگیری‌ها برای احداث این پیست در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برآورد اولیه برای احداث پیست اتومبیلرانی در شهرکرد حدود ۵ میلیارد تومان تخمین زده شده است، بیان کرد: نامه‌نگاری‌های اولیه برای تخصیص بودجه انجام شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: مکان در نظر گرفته شده برای احداث پیست اتومبیلرانی در مجموعه المپیک واقع در غرب شهرکرد در جوار پیست موتورسواری و مجری اجرای این پروژه اداره‌کل راه و شهرسازی است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان