فتنه فکری از هر فتنه ای خطرناکتر است/ امروز همه باید در جهاد تبیین مشارکت کنند


 فتنه فکری  از هر فتنه ای خطرناکتر است/ امروز همه باید در  جهاد تبیین  مشارکت کنند

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه فتنه فکری را از هر فتنه‌ای خطرناک‌تر دانست و تاکید کرد: امروز همه باید در مقابل جنگ فکری دشمن در جهاد تبیین شرکت کنند.

سردار بهمن ریحانی امروز (28 فروردین) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه ای هنری ابوذر استان کرمانشاه از جهاد تبیین به عنوان عنصر مانایی جریان انقلاب یاد کرد و افزود: امام راحل اسلحه ای نداشتند و شورش و کودتا هم نکردند و تنها سلاح قدرتمند ایشان اقناع و تبیین بود.

وی افزود: امام (ره) تنها روشنگری کرده و واقعیت های موجود جامعه را برای مردم عیان کردند و تنها با قدرت تبیین و اقناع سازی مردم، انقلاب را به پیروزی رساندند.

ریحانی گفت: انقلاب اسلامی حالا 40 سال با همین قدرت سرپا ایستاده و باید همین مسیر را پرقدرت تر از گذشته ادامه دهیم.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه روشنگری و تبیین باید در کنار مبارزه باشد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید کرده اند که مبارزه بدون روشنگری و تبیین محل ارتجاع است و روشنگری بدون مبارزه هم خشک و بی روح است و این دو باید مکمل یکدیگر باشند.

ریحانی با اشاره به قدرت تبیین و روشنگری گفت: این قدرت تبیین بود که حادثه عاشورا و واقعیت آن را به ما رساند و در تمام حوادث حساس انقلاب هم باید این شیوه را در پیش گرفته و واقعیت ها را برای مردم تبیین کنیم.

وی با اشاره به درخواست رهبری در خصوص جهاد تبیین برای تمام عموم مردم، گفت: این میان نخبگان و خواص رسالت سنگینی تری در این جهاد برعهده دارند.

ریحانی گفت: امروز دشمن جنگ فکری به راه انداخته و سعی در انحراف افکار عمومی دارد، دشمن به دنبال قطع مقاومت و صبر مردم است و حقایق عالم را در فضای مجازی وارونه جلوه می دهد و این میان تنها با جهاد تبیین می توان در برابری این جنگ مقاومت کرد.

وی افزود: امروز هرکس در مسیر روشنگری و روشنفکری قدم بردارد کار بزرگی کرده و در مسیر جهاد قدم برداشته است.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه ملت ایران به یاری خداوند از این حربه آخر دشمنان هم سربلند بیرون می آیند، گفت: در این مسیر مسئولیت سنگینی بر عهده ماست، چرا که فتنه فکری از هر فتنه دیگری خطرناکتر است.

وی خاطرنشان کرد: بطور مثال در موضوع داعش، حذف فیزیکی آنها صورت گرفت، اما اندیشه منحرف آنها هنوز هم پابرجاست و افراد را جذب خود می کند و باید به کمک صاحبان قلم بر این افکار انحرافی غلبه کنیم.

ریحانی گفت: تنها نکته مهم در این زمینه همراهی و هماهنگی تمام رسانه های استان با یکدیگر است تا بتوان از طریق هم افزایی گام های موثری در زمینه تبیین برداشت.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

205 زندانی جرایم غیرعمد سال گذشته در کرمانشاه آزاد شدند