هنر تئاتر باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت کند/ تئاترِ مردمی مفید است


هنر  تئاتر  باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت کند/ تئاترِ مردمی مفید است

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه با تاکید بر جایگاه بالای هنر تئاتر، اثرگذاری این هنر را منوط به مردمی بودن آن دانست و افزود: تئاتر زمانی مفید است که مردمی باشد.

افشین آزادی در برنامه نمایشنامه خوانی آثار برگزیده تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت جایگاه تئاتر گفت: مقام معظم رهبری از تئاتر به عنوان منبر یاد کرده و فرموده اند تئاتر منبر است، بلکه بالاتر از آن و همین گفته نشان دهنده جایگاه بالای تئاتر است.

وی افزود: این فرمایش ایشان از دو جهت قابل درک است، اول اهمیت بالای تئاتر است که از مقدس ترین جایگاه هم بالاتر است.

آزادی گفت: مورد دیگر مقدس بودن هنر تئاتر را می شود از کلام مقام معظم رهبری درک کرد و باید این تقدس حتما در این هنر حفظ شود.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه تئاتر مردمی را تئاتر مفید دانست و افزود: هرچه تئاتر مردمی تر باشد مفید تر است و باید تئاتر به این سمت حرکت کند

آزادی گفت: تئاتر نباید در تماشاخانه ها برای اهالی هنر نمایش داده شود و باید این هنر را عامه جامعه ببیند و درک کند تا بتواند اثرگذاری خود را در سطح جامعه داشته باشد.

رییس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: از طرفی محتوای هنر تئاتر هم باید ارتقا یابد و این هنر باید نسبت به جامعه خود احساس مسئولیت کند.

آزادی در ادامه از برگزاری جشنواره استانی نمایشنامه خوانی خبر داد و افزود: در این جشنواره نمایشنامه هایی با موضوع حماسه زنان استان شرکت داده می شود

وی از حمایت از هنرمندان نمایشنامه خوان در 14 شهرستان استان خبر داد و افزود: حمایت های ما در این زمینه از هنرمندان شهرستان ها بیشتر از هنرمندان مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجلیل از چهره ماندگار هوره، سیدقلی کشاورز