شهردار قزوین: 100 پروژه شهری تا سه سال دیگر در قزوین اجرا می شود


شهردار قزوین: 100 پروژه شهری تا سه سال دیگر در قزوین اجرا می شود

قزوین- ایرنا - شهردار قزوین توسعه متوازن مناطق شهری را محور و مبنای برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری دانست و گفت: به همین منظور 100 پروژه شهری تا سال 1404 در قزوین اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی صباغی یکشنبه شب در نشست خبری در جمع رسانه های جمعی قزوین در سالن مفاخر شهرداری اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را در اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۱ شهرداری دانست و افزود: در قزوین بیش از ۸۰ طرح نیمه تمام عمرانی و خدمات شهری وجود دارد که تکمیل آنها می تواند در سرنوشت این شهر بسیار تاثیرگذار باشد و موجب تحول شود بنابراین با عزم جدی و منابع مالی موجود تکمیل آنها را در اولویت قرار دادیم.

شهردار قزوین با بیان اینکه تا پایان ۱۴۰۱ بدهی بانکی باید تسویه شود، تاکید کرد: اولویت‌های شهرداری در تسویه بدهی‌های کلان شهرداری به بانک شهر به صورت جدی دنبال می شود و با درایت مجموعه مدیریت شهری، با نظر هیات خبرگان بانکی، اقتصادی و شورای بانک‌ها، بدهی شهرداری به بانک شهر در رابطه با اوراق بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به تکمیل پروژه های عمرانی در سال گذشته افزود: پروژه نسیم شمال کمتر از سه ماه به بهره برداری رسید و پروژه سبزه میدان را که باعث یک گره ترافیکی در مرکز شهر شده بود در کمتر از شش ماه تکمیل کردیم و همچنین طرح کمربندی شرق، از جانبازان به پل امام رضا (ع) نیز امسال انجام خواهد شد.

صباغی با اشاره به ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین اضافه کرد: یکی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری نگرش ویژه به بازآفرینی شهری در مناطق محروم شهر از جمله بافت فرسوده هادی آباد و خیابان شهید انصاری است.

این مسوول، احیای بافت تاریخی قزوین را از جمله اهداف خود دانست و افزود: با پرداخت تسهیلات کم بهره، عملیات نوسازی آنها سرعت خواهد گرفت.

وی با اشاره به عضویت قزوین در مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران خاطر نشان کرد: عضویت قزوین در این مجمع علاوه بر ارتقای جایگاه سیاسی و اجتماعی شهر، فرصت‌های ویژه‌ای را در مسیر توسعه ، پیشرفت شهر و همچنین امکان تبادل نظر و استفاده از تجربیات کلانشهرها در زمینه‌های موفق گوناگون را فراهم می‌آورد.

صباغی در مورد تأسیس شهرداری منطقه چهار افزود: به منظور پاسخگویی به مشکلات و امور مردم در یکی از مناطق شهری که بسیار هم بزرگ است شاهد تورم نیروی انسانی هستیم بر اساس مصوبه وزارت کشور که پیش از این انجام شده بود بزودی منطقه چهار شهرداری تأسیس خواهد شد.

شهردار با اشاره به نیروی انسانی مازاد در مجموعه مدیریت شهری تصریح کرد: تلاش ما براین است تعدیل نیرو نداشته باشیم بلکه ساماندهی نیروها در دستور کار قرار دارد و براساس مصوبه شورای ششم جذب نیروی انسانی ممنوع بوده و بنا را بر این گذاشتیم که از این نیروها در شهرداری منطقه چهار استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات باغستان سنتی قزوین گفت: این باغستان از بین نرفته و باید برای آن برنامه ریزی و تصمیم گیری اساسی شود و مسوولان باید برای حق ابه باغداران تلاش کنند و این کم آبی به علت سوء مدیریت است.

شهردار قزوین افزود: شهر قزوین دارای وسعت شرقی و غربی است در حالی که از شمال و جنوب توسعه پیدا کرده و توسعه شهر به صورت طولی است و بیشتر به شمال شهر توجه شده‌ و برنامه ما این است بی‌عدالتی در توزیع امکانات بین بالا و پایین شهر را از بین ببریم و باید برای رشد جنوب شهر تلاش و حق ساخت و ساز را در این مناطق ایجاد کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مخالف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی هستیم