محیط و خانواده آینده شغلی کوکان را شکل می دهد


برای بسیاری از افراد، تمایل به مهارت های شخصی در هنگام انتخاب های شغلی اصلی بسیار مهم و تعیین کننده است. طبق یافته‌ های جدید، چنین مهارت‌ هایی ممکن است در اوایل دوران کودکی رشد کنند و بسته به جنسیت افراد تفاوت‌های...

محیط و خانواده آینده شغلی کوکان را شکل می دهد

برای بسیاری از افراد، تمایل به مهارت های شخصی در هنگام انتخاب های شغلی اصلی بسیار مهم و تعیین کننده است. طبق یافته‌ های جدید، چنین مهارت‌ هایی ممکن است در اوایل دوران کودکی رشد کنند و بسته به جنسیت افراد تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد.

به گزارش سیناپرس، محققان دانشکده مدیریت دانشگاه کالیفرنیا مدت‌ ها مشاهده کرده ‌اند که زنان کمتری نسبت به مردان در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) مطالعه و کار می ‌کنند. پژوهشگران معتقدند که اکنون به نظر می رسد که زنان می توانند تا حدودی به دلیل تقویت بیشتر در هنرهای زبانی در دوران کودکی، شغل خود را از میان این رشته ها انتخاب کنند.

آنیا سامک (Anya Samek) یکی از پژوهشگران این مطالعه و دانشیار اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا گفت: ما متوجه شدیم که دختران در زبان انگلیسی بهتر از پسران در کلاس های سوم تا هفتم هستند. از آنجایی که دختران در اوایل زندگی در زمینه ‌های زبانی موفق‌ تر هستند، ممکن است تمایل بیشتری به انتخاب آنها برای رشته تحصیلی و مشاغل آینده داشته باشند.به گزارش سیناپرس، بنابراین، زنان ممکن است تا حدی به دلیل استعدادهای پرورش یافته شان که در اوایل زندگی، کمتر در زمینه‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات حضور داشته باشند.

این یافته ها بر اساس یک مطالعه طولی است که در آن محققان زمانی را که والدین با فرزندان خود از سه تا پنج سالگی می گذرانند را در کنار نمرات کودکان در سنین ۸ تا ۱۴ سالگی بررسی کردند.

محققان همچنین دریافتند زمان بیشتری که والدین برای آموزش به کودکان سه تا پنج ساله برای سه ساعت یا بیشتر در هفته صرف می‌ کنند، با نمرات بهتر این کودکان در سنین ۸ تا ۱۴ سالگی مرتبط است. برای مثال، آموزش سه ساعت یا بیشتر به فرزندان در مقایسه با یک ساعت یا کمتر، موجب پیشرفت نمرات زبان انگلیسی بچه ها در کلاس چهارم می شود.

با این حال، یک شکاف جنسیتی در میزان تدریس والدین در کودکان سه تا پنج ساله وجود دارد. به طور متوسط، والدین زمان بیشتری را با دختران می گذرانند و عوامل متعددی می تواند در ایجاد این نابرابری موثر باشد. به گزارش سیناپرس، به عنوان مثال محققان دریافتند که دختران در مقایسه با پسران توانایی قوی تری برای ثابت نشستن و تمرکز دارند و والدین دختران نیز ۱۸ درصد بیشتر احتمال می دهند که فرزندشان آموزش را دوست داشته باشد.

شرکت کنندگان در این مطالعه شامل ۲۱۸۵ کودک و ۹۵۳ والدین هستند که به نظرسنجی ها پاسخ دادند که ۷۰۲ نفر از آنها داده های نمره آزمون را نیز ارائه کردند. دختران در مطالعات مربوط به زبان انگلیسی به طور قابل توجهی بهتر از پسران بودند، در حالی که نمرات دختران و پسران در ریاضیات مشابه‌ بود.

سامک گفت: فکر می ‌کنم دیدن اینکه آموزش والدین با نمرات آزمون در زبان انگلیسی و نه در ریاضی مرتبط است، شگفت‌آور است. این امر می ‌تواند به این دلیل باشد که اغلب به والدین توصیه می شود که حداقل ۱۰ دقیقه در روز برای بچه‌ها کتاب بخوانند و آنها را با کتاب آشنا کنند ولی احتمالاً زمان کمتری را صرف نحوه مشارکت دادن بچه‌ها در ریاضیات می ‌کنند.

سامک افزود: پژوهش های ما نشان می دهد که سرمایه ‌گذاری‌ ها و آموزش های اولیه توسط والدین به شدت با مهارت‌های زبانی در اواخر زندگی مرتبط است، اما با مهارت‌ های ریاضی در اواخر زندگی ارتباط ضعیفی دارد.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش در آخرین شماره مجله تخصصی American Economic Review Papers and Proceedings منتشر شده است.

مترجم: محسن فلاحی پناه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* محیط و خانواده آینده شغلی کوکان را شکل می دهد[کد امنیتی جدید]


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هجوم کاربران برای کسب درآمد دلاری از یک بازی در تلگرام!