کمبود منابع آبی یکی از مهمترین چالش‌های کشاورزی شهرستان پاکدشت است


پاکدشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری پاکدشت گفت: کمبود منابع آبی، یکی از...
پاکدشت - ایرنا - سرپرست فرمانداری پاکدشت گفت: کمبود منابع آبی، یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشاورزی این شهرستان به عنوان پایتخت تولید گل شاخه بریده کشور است.

محسن اردستانی روز یکشنبه در گفت‌ وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، شهرستان پاکدشت یکی از میزبانان سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران است از این رو برنامه ریزی و جلسات مشترکی با حضور نماینده شهرستان، امام جمعه و دیگر مسئولان پاکدشت برگزار شده تا طرح‌های عمرانی اولویت‌دار به منظور توسعه منطقه به رئیس جمهوری ارائه شود.

وی از طرح تکمیل فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به پاکدشت، به عنوان طرح پیشنهادی به رئیس جمهور خبر داد.

سرپرست فرمانداری پاکدشت گفت: مردم این شهرستان در انتظار ایجاد تحول اساسی در رفع مشکلات برجای مانده با سفر رئیس جمهور به پاکدشت هستند تا موضوع احداث کمربندی، انتقال پساب تصفیه شده، کمبود آب و برق شهرک‌های صنعتی و احداث مترو در شهرستان عملیاتی شود.

وی گفت: یکی از مهمترین طرح‌های ارائه شده به رئیس جمهوری که از سوی استاندار تهران نیز مورد تأکید قرار گرفته، موضوع تکمیل طرح ملی کمربندی جنوبی پاکدشت است که اجرای آن به چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، طرحی که با تکمیل آن گره کوه محور ترانزیتی شرق کشور باز می‌شود.

اردستانی اظهار داشت: کمربندی‌جنوبی پاکدشت فقط مختص مردم این شهرستان نیست و تمامی خودروهایی که قصد عبور به شهرها و استان‌های شرقی کشور دارند به ناچار مجبورند تا از این تنها محور، عبور کنند بنابراین، کمربندی جنوبی پاکدشت طرحی ملی است که امید می‌رود که به واسطه سفر رئیس جمهوری تعیین تکلیف شود.

وی از تکمیل فاز دوم طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به پاکدشت، به عنوان دیگر طرح پیشنهادی به رئیس جمهوری خبر داد و افزود: کمبود منابع آبی، یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی کشاورزی شهرستان پاکدشت به عنوان پایتخت تولید گل شاخه بریده کشور است که به منظور رفع این مشکل و جبران کمبود آبی که به واسطه احداث سد ماملو و سد لتیان برای کشاورزان ایجاد شده، طرح انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به پاکدشت آغاز شد.

نماینده دولت در پاکدشت اظهار داشت: فاز نخست این طرح در گذشته راه‌اندازی شده ولی فاز دوم آن طی سال‌های اخیر عملیاتی شده که تکمیل آن با موانعی مواجه است که امید می‌رود با سفر رئیس جمهوری این موانع برطرف و هر چه سریعتر کمبود آب زراعی پاکدشت رفع شود.

وی از تکمیل استادیوم ۵ هزار نفری و نیز تأمین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره‌برداری از فاز دوم بیمارستان دولتی زعیم به عنوان طرح‌های دیگر پیشنهادی به رئیس جمهور یاد کرد.

سرپرست فرمانداری پاکدشت یادآور شد: چهار شهرک صنعتی پاکدشت شهرستان پاکدشت با وجود پویا و فعال بودن و تلاش در پیشرفت اقتصاد منطقه و کشور، با مشکلاتی در حوزه آب و برق مواجهند که این امر توسعه صنایع را با مشکل مواجه کرده است، مشکلی که قطعا با سفر پر خیر و برکت رئیس جمهوری به پاکدشت رفع می‌شود و زمینه تحقق شعار سال با توسعه صنایع فراهم می‌گردد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان پاکدشت برای دسترسی به پایتخت به حمل و نقل ریلی و مترو نیاز دارند که طرح پیشنهادی شهرستان به منظور سهولت اجرای آن آماده ارائه به رئیس جمهور است.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید