اختصاص یک‌هزار و 100 هکتار زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری


اختصاص یک‌هزار و 100 هکتار زمین برای توسعه شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس گفت: در 2 سال اخیر یک‌هزار و 100 هکتار به توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن اختصاص یافت و تامین آب آن از محل پساب پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه هفشجانی روز سه‌شنبه در آیین تکریم صنعت‌گران و معدن‌کاران سال ۱۴۰۱ چهارمحال و بختیاری، تاکید کرد: اعتماد به جوانان، کنار گذاشتن رقابت‌های سیاسی، دخالت نکردن سیاسیون در انتصاب‌ها، توجه به شایسته‌سالاری، توان، تعهد و تخصص و عبور از سهم‌خواهی راه پیشرفت و تعالی استان است.
وی افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی فراوان در ۲ سال اخیر، اما بخش خصوصی و صنعت‌گران با تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی خود توانستند مشکلات را مدیریت کنند.
راستینه تصریح کرد: نمایندگان مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس یازدهم از تمامی ظرفیت خود برای باز کردن گره‌های توسعه‌ای استان تلاش کرد و نگاه سیاسی به امور مختلف نداشت.
وی یادآور شد: بانک‌های عامل برای جذب تسهیلات بخش‌های مختلف، همراهی مطلوبی ندارند و فقط دو سه بانک در استان به این مهم می‌پردازند و بقیه بانک‌ها علاوه بر مسدود کردن بخشی از تسهیلات، نسبت به اعمال سود و جریمه اقدام می‌کنند.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پیش‌بینی بلندمدت در نیازسنجی زیرساخت‌های توسعه‌ای استان از مهم‌ترین اقدامات نمایندگان و مسئولان استان در ۲ سال اخیر به‌شمار می‌رود.
وی گفت: در ۲ سال اخیر یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار به توسعه شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن اختصاص یافت و تامین آب آن از محل پساب پیش‌بینی شد.
راستینه تاکید کرد: بانک‌ها علاوه بر تامین تسهیلات مورد نیاز بخش تولید، زمینه تسهیل در تضامین را فراهم کنند.
وی افزود: جذب نشدن بخشی از تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به‌علت سخت‌گیری بانک‌های عامل در استان، از مشکلات موجود است و تاکنون در این بخش موفق نبوده‌ایم.
نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تقویت مهارت‌های اقتصادی در استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: افزایش حقوق کارگران در سال‌جاری می‌توانست دقیق‌تر انجام شود.
وی یادآور شد: قانون تسهیل کسب و کار در روزهای اخیر از سوی مجلس شورای اسلامی با هدف رونق کسب و کار ابلاغ شد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از صنعت‌گران و معدن‌کاران سال ۱۴۰۱ چهارمحال و بختیاری و از مادران شهید صادق حسینی و شهید ابراهیم امینی از شهدای صنعت هفشجان، پایتخت جوش ایران تجلیل شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟