فرماندار: بیشتر نهادهای دولتی قرچک در مکان‌های استیجاری مستقر هستند


قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی و...
قرچک - ایرنا - فرماندار شهرستان قرچک گفت: بیشتر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی این شهرستان در مکان‌های استیجاری و یا ساختمان‌هایی فاقد استانداردهای لازم مستقر هستند که این امر باعث شده تا خدمت‌رسانی به مردم با مشکل مواجه شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی قرچک که با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قرچک سال ۱۳۹۱ از ورامین منتزع و به شهرستانی مستقل تبدیل شده ولی از آن زمان تا کنون، زیرساخت‌های مورد نیاز توسعه شهرستان تأمین نشده است.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات امروز اداره های شهرستان قرچک، استقرار بیشتر آنها در ساختمان‌های استیجاری و یا فاقد استانداردهای لازم برای خدمت رسانی به مردم است و با وجود آن که زمین مورد نیاز سایت اداری این شهرستان تأمین شده، تاکنون بودجه‌ای برای آغاز عملیات اجرایی اختصاص نیافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بخش آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان و حوزه فرهنگ با مشکلات اساسی مواجه هستند و باید به آنان توجه ویژه داشت.
فاتحی‌نژاد با اشاره به لزوم تکمیل طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب شهری در قرچک اضافه کرد: از اجرای شبکه‌گذاری فاضلاب قرچک بیش از ۱۷ سال می‌گذرد و ۸۰ درصد شبکه جمع‌آوری آن اجرای شده ولی احداث نشدن تصفیه‌خانه، باعث فرسودگی این شبکه پیش از آغاز بهره‌برداری شده و درصورت تامین اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی می‌توان این طرح را اجرا کرد.

وی ادامه داد: امروز خاک شهرستان قرچک اشباع شده و دیگر فاضلاب جذب خاک نمی‌شود، این امر موجب شده تا فاضلاب به سفره‌های زیرمینی نفوذ و سلامتی مردم را با تهدید روبرو کند، موضوعی که کارشناسان شبکه بهداشت و درمان خطر بروز آن را مدام گوشزد می‌کنند.
نماینده دولت در شهرستان قرچک اظهار داشت: امروز هر یک از روستاهای شهرستان قرچک میزبان ده‌ها هزار نفر جمعیت است و به اسم روستا ولی در عمل به شهر تبدیل شده‌اند در صورتی که زیرساخت‌های آن به ویژه در حوزه راه‌های مواصلاتی به تنانسب جمعیت تأمین نشده و تعریض نشدن یا بهسازی جاده‌های روستا،موجب بروز تصادفات متعدد شده که نیاز است هر چه سریعتر نسبت به اصلاح آن اقدام شود.
مسئولان اصلاح توزیع ارز ترجیحی را برای مردم تبیین کنند
فرماندار قرچک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح اصلاح روند توزیع ارز ترجیحی و مردمی کردن آن توسط دولت گفت: دشمنان و بدخواهان نظام تلاش دارند تا موضوع اصلاح ارز ترجیحی را در جامعه مطرح کنند در صورتی که به هیچ عنوان موضوع حذف مطرح نیست و دولت تلاش دارد تا واگذاری ارز ترجیحی را مردمی و روند آن را اصلاح کند.
وی از تبیین ابعاد مختلف اجرای جراحی اقتصادی کشور توسط دولت را مصداق جهاد تبیین اعلام کرد و افزود: مسئولان ادارت و نهادها به ویژه سپاه پاسداران، بسیج، آموزش و پرورش و ارگان‌های فرهنگی موظفند تا با برگزاری جلسات مشترک با آحاد مختلف جامعه، ابعاد مختلف این طرح را برای مردم بازگو و آنان را برای اجرای بهتر این طرح با دولت همراه کنند.
فاتحی‌نژاد یادآور شد: موضوع هدفمندی و توزیع عادلانه یارانه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم در تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی است که برخی از دولت‌ها حتی جرات و جسارت ورود به آن را نداشتند ولی دولت مردمی دکتر رئیسی در ابتدای فعالیت خود به این موضوع ورود کرد تا یک بار برای همیشه موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها محقق شود.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید