ثبت‌ نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در استان کرمانشاه آغاز شد 


کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: ثبت‌نام چهل و...
کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: ثبت‌نام چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف از 21 اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده و تا 25 خرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد صالحی» عصر پنجشنبه به ایرنا افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: این مسابقات به صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ پنج جزء قرآن کریم برای هر ۲ گرروه تا مرحله استانی خواهد بود.

به گفته وی، رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صالحی با اشاره به رشته های این دوره از مسابقات گفت: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاقه‌مندان و فعالان قرآنی بالای ۱۸ سال با ورود به سایت www.quraniran.ir می‌توانند در رشته‌های موردنظر ثبت نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه در پایان افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار نفر در رشته‌های مختلف قرآنی ثبت نام کرده بودند که پیش‌بینی می‌شود این روند برای سال جاری نیز ادامه داشته باشد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته