امام‌جمعه: صنایع و معادن مهریز به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند


یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز گفت: صنایع و معادن متعددی از امکانات مختلف...
یزد- ایرنا- امام جمعه مهریز گفت: صنایع و معادن متعددی از امکانات مختلف شهرستان استفاده می‌کنند ولی به مسئولیت اجتماعی خود در خدمت به مردم و جوانان عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در نشست با جمعی از پزشکان و فعالان حوزه بهداشت و درمان شهرستان با بیان اینکه طبق قانون صنایع و معادن باید به رسالت اجتماعی خود عمل کنند، افزود: همکاری در انجام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی توسط صنایع و معادن یک ضرورت و مطالبه است .

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع و معادن از ظرفیت‌های خوب شهرستان در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند ادامه داد: اگر این افراد طبق قانون به وظایف تعریف شده خود عمل کنند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهرستان حل و فصل و مرتفع می‌شود.

امام‌جمعه مهریز به اهمیت رسیدگی به بخش بهداشت و درمان در کنار اعتبارات دولت توسط بخش‌خصوصی و خیران اشاره کرد و گفت: به رغم اهمیت موضوع هنوز مرکز بهداشت و درمان منطقه فضای مناسبی ندارد و همچنین مرکز فوریت‌های پزشکی اصلا مناسب نیست .

محی‌الدینی بیان کرد: اگر همه صنایع و معادن و مسئولان به رسالت قانونی و ملی خود در شهرستان عمل کنند بسیاری از مشکلات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی برطرف می‌شود.

همچنین سرپرست شبکه و بهداشت درمان مهریز به اهمیت حضور فعال بخش‌خصوصی و خیران در اجرای برنامه‌های مختلف در شهرستان اشاره کرد.

دکتر سید علیرضا پورمازار در این نشست به اهمیت همکاری مسئولان در اجرای طرح‌های مختلف این مجموعه به عنوان ضرورت اشاره کرد و پیگیری آن را خواستار شد.

وی گفت: برای اجرای طرح‌های مختلف دولت رسالت خود را انجام می‌دهد ولی باید مردم و خیران در این خصوص بیش از گذشته همکاری لازم داشته باشند.

یکی از اساسی‌ترین و موثرترین عوامل مهم برای عمران و آبادانی و تولید و اشتغال مولد و مفید هر منطقه به خصوص در مناطق کویری که با بحران کم‌آبی دست و پنجه نرم می‌کنند استفاده منطقی از ظرفیت بخش صنعت و معدن است.

در مهریز به رغم وجود ظرفیت‌های خوب معدنی که دارد طی سال‌های گذشته به علل مختلف سهم این بخش نسبت به سایر لوازم توسعه همه جانبه کمتر مورد عنایت قرار گرفته در حالی که باید آنها به مسوولیت اجتماعی خود عمل کنند.

بر اساس آخرین آمار موجود هم‌اکنون ۲۷ معدن در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۲۲ مورد آن فعال است و اکثر آنها در بخش شن و ماسه و سنگ فعالیت دارد و ۱۲۰ واحد صنعتی منطقه فعال است.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی مانند سنگ آهن، سرب و روی، اورانیوم، خاک های صنعتی، باریت و ... وجود دارد و در سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی آن بیش از ۸۰۰ نوع محصول تولید می شود.

هم‌اکنون سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار اشتغال صنعتی در استان وجود دارد .

یزد با ۱.۳ درصد جمعیت کشور ، به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم تولید این بخش را در اختیار دارد و هم‌اکنون ۴۷ درصد اشتغال استان مربوط به صنعت و معدن است در حالی که میانگین این عدد در کشور ۳۲ درصد است.

در این بخش سهم صنعت کشور در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۳۱.۹ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافت،این رقم در یزد از ۴۵.۴ درصد به ۴۶.۶ درصد رسید.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید