مشارکت همه دستگاه‌ها برای پوشش حداکثری بیمه آحاد جامعه لازم است


مشارکت همه دستگاه‌ها برای پوشش حداکثری بیمه آحاد جامعه لازم است

زاهدان- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مشارکت همه دستگاه‌ها برای پوشش حداکثری بیمه آحاد جامعه لازم است گفت: مجموعه دستگاه‌ها باید نسبت به تامین زیرساخت‌های حوزه سلامت اهتمام داشته باشند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در دیدار مدیر کل، معاونین و جمعی از مدیران ستادی بیمه سلامت استان با تاکید بر پوشش حداکثری بیمه آحاد جامعه، اظهار داشت: مجموعه دستگاه‌ها باید نسبت به تامین زیرساخت‌های حوزه سلامت اعم از خدمات دهی، پوشش درمانی و سپس فراهم نمودن زیرساخت‌های بیمارستانی، بهداشتی، پزشک متخصص و سپس تجهیز زیرساخت‌های شبکه‌ای و ارائه نسخه الکترونیک اهتمام داشته باشند.
وی افزود: نیازهای درمانی مردم بیشتر از میزان پرداختی بیمه است و در مواردی برخی سراغ بیمه‌های تکمیلی می‌روند که با این وجود بازهم تمام هزینه‌های درمانی آن‌ها تحت پوشش کامل بیمه قرار نمی‌گیرد.
امام جمعه زاهدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: طبق بیان مقام معظم رهبری باید مردم در هنگام بیماری به جز رنج مریضی درد دیگری همانند تامین هزینه‌های درمان را نداشته باشند که رسیدن به چنین نقطه‌ای نیاز به کار فراوان دارد.
وی تصریح کرد: پرداخت بدهی‌های موسسات درمانی باعث اعتماد به بیمه سلامت و همکاری بیشتر پزشکان و موسسات خصوصی در بستن قرارداد با بیمه سلامت می‌باشد.
آیت‌الله محامی گفت: جمعیت زیادی از استان فاقد شناسنامه و برخی نیز اتباع غیر مجاز هستند که فاقد کد ملی و از ارائه خدمات بیمه‌ای محروم هستند اما در نگاه فراتر این نیاز است تا برای این قشر نیز تدبیری اندیشیده شده و راه حلی قانونی برای این مشکل پیدا کنید.
مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت : بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود ۷۸درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.
شهریار شهرکی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران برای اولین بار کلیه مطالبات بخش دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی را تا پایان سال ۱۴۰۰ بصورت ۱۰۰درصد پرداخت کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس