847 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند


847 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی زنجان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون 847 دانشجو در رشته های مختلف تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند و تعداد دانشجویان پذیرفته شده در این مقاطع سال گذشته 178 نفر بوده که 19 درصد دانشجویان پذیرفته شده را شامل می‌شود.

دکتر فضل‌الله آیت‌اللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق تفاهم‌نامه توسعه متوازن کلان منطقه ۶، توسعه تحصیلات تکمیلی نسبت به کل دانشجویان تا سال ۱۴۰۸ باید به میزان ۲۱.۹ درصد برسد.

وی اظهار داشت: معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از هفت دانشکده با چهار هزارو ۷۸۰ دانشجوی در حال تحصیل، چهار هزارو ۳۱۰ نفر هیات علمی در۷۳ رشته مقطع در راستای ماموریت ذاتی خود که آموزش و مهارت‌آموزی نیروهای حرفه های پزشکی است، فعالیت دارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مشکلات پرداخت مطالبات اعضای هیات علمی نیز گفت: تلاش می کنیم برای رسیدن به اصل هدف، در کنار هم و دست در دست هم، گره‌های پیش آمده و ناخواسته در پیش پای تیم مدیریت جدید دانشگاه را بگشاییم تا امور به سامان برسد.

این مسوول ادامه داد: در سیاست‌ها و راهبردهای دوره جدید معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی، اصلی‌ترین راهبرد استفاده و بهره‌مندی از نظرات اعضای هیات های علمی در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و استفاده از نظرات دانشجویان نخبه دانشکده‌ ها است.

وی با بیان اینکه در این راستا تشکیل اتاق فکر اساتید و دانشجویان نخبه و شاگرد اول‌های دانشکده‌ها مطرح است که همانند کمیسیون مجلس شورای اسلامی خواهد بود اظهار داشت: این موضوع به این معنی است که ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسان معاونت آموزشی و اساتید و دانشجویان بعد از طرح و بررسی در اتاق‌های فکر و کسب ضمانت اجرایی و در ادامه، بررسی و تایید در شورای آموزشی دانشگاه که بالاترین جایگاه حقوقی برای تصمیم‌گیری برنامه‌های آموزشی است، به عنوان یک برنامه اجرایی به دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی ارائه خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه در اتاق‌های فکر باید اولویت و برنامه راهبردی دانشگاه مشخص شود ادامه داد: این اتاق‌های فکر به عنوان کرسی‌های آزاداندیشی نقش موثری در حوزه آموزش ایفا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر دنیای علم به اوج شکوفایی و پیشرفت‌های ثانیه‌ای، ازجمله در علوم پزشکی رسیده است، به دلیل پیشرفت رشته‌های علوم پایه بوده، امری که در کشور ما مورد غفلت واقع شده است و آن میزان که به رشته‌های بالینی توجه شده، علوم پایه به عنوان علوم درجه ۲ محسوب شده است که این نگرش و دیدگاه باید تغییر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟