رأی وفاداری به مقاومت از مزار حاج قاسم همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان لبنان


رأی وفاداری به مقاومت از مزار حاج قاسم همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان لبنان

وزیر فرهنگ لبنان از جوار مزار حاج قاسم اعلام کرد: مردم لبنان، مردم آگاه و وفاداری هستند که وفاداری آنان در انتخاباتی که امروز در حال برگزاری است، مشخص خواهد شد و نتیجه آن خط صحت بر مقاومت و بر این روش و مسلک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمد وسام المرتضی، یکشنبه(۲۵ اردیبهشت ماه) در سفر یک روزه به کرمان که زیارت سیدالشهدای مقاومت را شرط انجام این سفر اعلام کرده بود؛ در بدو ورود بلافاصله به گلزار شهدای کرمان رفت و به مقام فرمانده جبهه مقاومت ادای احترام کرد.

وزیر فرهنگ لبنان از جوار مزار حاج قاسم اعلام کرد: مردم لبنان، مردم آگاه و وفاداری هستند که وفاداری آنان در انتخاباتی که امروز در حال برگزاری است، امروز مشخص خواهد شد و نتیجه آن خط صحتی بر مقاومت و بر این روش و مسلک است زیرا مقاومت در لبنان شریف و مقتدر است و مقاومت؛ این سرزمین را آزاد و ما را عزتمند کرد.

وی ادامه داد: این مقاومت شایستگی آن را دارد تا ظلم و ستم اقتصادی را از گُرده مردم لبنان برآرد و دولتی بسازد در شأن و زیبنده مقاومت و مردم که با تهدیدات دشمنان رویارویی کند.

المرتضی اظهار کرد: دیدارهای رسمی در ایران و حضورم در کرمان مانع از حضور در انتخابات پارلمان لبنان شد که رأی را به صندوق بریزم اما خداوند مقدر کرد وارد کرمان شویم و به این مکان مقدس آمده و این مزار مقدس را از نزدیک زیارت کنم و این فرصتی برای من و هم به عنوان نماینده دولت لبنان است تا تشکر عمیق خود را از اقدام شهید حاج قاسم که برای لبنان انجام داد ابراز کنم.

رأی وفاداری به مقاومت از مزار حاج قاسم همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان لبنان

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را سمبل مقاومت و آزادگی و مبارزه با استکبار در سراسر جهان و مهمتر از همه سمبلی برای انسانی که می خواهد در مقابل ظلم ایستادگی کند؛ دانست و تصریح کرد: او زندگی خود را فدای این راه و روش و خود را فدای این فتح کرد و در این محراب آرمیده است؛ بنابراین این یک زیارت شکر و سپاسگزاری و اظهار ارادت نسبت به این مرد بزرگ است و مهمتر از همه این دیدار و زیارت به مثابه ایستادگی مردم لبنان در برابر ظلم و عزتمداری لبنان و ادامه این راه عزتمندانه است.

وزیر فرهنگ لبنان پس از زیارت مزار شهید سلیمانی در دیدار با استاندار کرمان هم ضمن ابراز خرسندی وافر از زیارت مرقد شهید، اظهار کرد: خیلی خوشحالم تربت پاک حاج قاسم را زیارت کردم و افتخار بزرگی برای من است؛ از واژه حسادت استفاده نمی کنم اما این سرزمین قامتی را پرورش داد که سیادت و ارزشمندی و مبارزه با ظلم و دارد.

وی در خطاب به استاندار کرمان گفت: لبنان را می شناسید؛ لبنان در وضعیت عزتمندی است و این را در تاریخ لبنان نداشتیم؛ لبنان قبلاً سرزمین مباح و باز برای تجاوزگران و تجاوز صهیونیست ها بوده و بدترین تجاوز در تاریخ لبنان اتفاق افتاد اما به فضل خداوند و حُسن تدبیر برادران ایرانی ها و در رأس آن شهید سلیمانی و دیگر شهدا این معادله کاملاً به شکل دیگری شد و این مقوله امروز جایگزین شده و اینها از قدرت مقاومت سرچشمه می گیرد و من یقین دارم جنابعالی نسبت به پیروزی پی در پی واقف هستید.

وزیر فرهنگ لبنان با بیان اینکه وجود غده سرطانی اسراییل در جوار لبنان به عنوان عروس جهان به لحاظ طبیعت و فرهنگ، بدترین تأثیر را بر لبنان گذاشت؛ تصریح کرد: خیلی سعی کرد فتنه ها را در لبنان راه بیندازد و جنگ داخلی بیافریند و در جای جای لبنان منتشر کند و بعد از مدتی جنوب لبنان را تحت سلطه خود درآورد.

وی ادامه داد: آنقدر جرأت یافت که اشغالگری را تا پایتخت یعنی بیروت ادامه داد و آن سالی بود که مقاومت تأسیس شد و به سمت مبارزه با این دشمن صهیونیستی رفت و او را به افول هدایت کرد و خداوند در سال ۲۰۰۰ فضل بر ما روا داشت که همه سرزمین های جنوب آزاد شد.

المرتضی با بیان اینکه مقوله ای جاافتاده در لبنان است که با چشم در برابر تفنگ نمی شود ایستاد اما این چشم که مقاومت بود دشمن را زمین‌گیر کرد و آزادسازی عظیمی در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد و در سال ۲۰۰۶ اسراییل با حمایت همه جانبه غرب به لبنان حمله کرد اما مقاومت و ملت لبنان توانست با وحدت و یکپارچگی در برابر دشمن چنان بایستد که او را از کرده خود پشیمان کند.

رأی وفاداری به مقاومت از مزار حاج قاسم همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان لبنان

وی سرکوب جریان تکفیری توسط مقاومت را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه چنان پیروزی های نظامی کسب شد که به عنوان پروژه های استراتژیک مطرح شد و مقاومت توانست تمامی توطئه های دشمن را در جای جای منطقه شکست بدهد و سرکوب کند و به عنوان نمونه ای برای ملت های آزاد شد؛ خاطرنشان کرد: به گونه ای پیروزی ها بزرگ بود که دشمن نه فقط عقب نشینی کرد که همچنان در وحشت از مقاومت به سر می برد.

وزیر فرهنگ لبنان همه این موفقیت ها را ناشی از ثبات در ارزش ها و گردهم آوردن همه عناصر قدرت و قوت را فضل شهید سلیمانی دانست که در ۲۰ سال گذشته رقم خورده و ادامه داد: فشار اقتصادی بی سابقه بر گروه های مقاومت ایجاد شد و این محاصره اقتصادی برای مردم لبنان دشوار بود و این چیزی نبود مگر برای انتقام گیری از لبنان و مردم و از سوی دیگر برای جدا کردن نیروهای مردمی هوادار مقاومت از این جریان و جنگ رسانه ای و روانی آنان برای این بود که می گفتند هر چه با آن مواجه هستیم معلول وجود حزب الله و مقاومت است.

وی تأکید کرد: این تلاش بیهوده و شکست خورده است زیرا آنچه سید حسن نصرالله و حاج قاسم و دیگران و شهدا پایه ریزی کردند بسیار ثابت و تزلزل ناپذیر است.

رأی وفاداری به مقاومت از مزار حاج قاسم همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان لبنان

المرتضی با اشاره به انتخابات امروز لبنان گفت: نیروهای شرارت بر این باور بودند که توطئه های گذشته خود را امروز درو و مردم را از بزرگترین نیروی قدرتمند خود یعنی مقاومت محروم کنند اما مردم لبنان استوار و پایبند به ارزش ها هستند و آنقدر هوشیارتر هستند و توانمندی دارند که تهدید را به فرصت تبدیل کرده و سحر را بر جادوگر غلبه دهند؛ آنچه امروز آخر وقت تحقق می یابد.

وی در پایان اظهار کرد: اما به جهت زیارت شهید سلیمانی و اینکه در ایران هستم، نمی توانم در انتخابات پارلمان لبنان شرکت کنم و رأی بدهم، من رأی خود را به لحاظ معنوی و مجازی با وفاداری به مقاومت می دهم و علاوه بر نماینده گی دو جریان بزرگ لبنانی به عنوان عضوی از کابینه لبنان به نمایندگی آمدم سپاسگزاری خود را از محضر شهید اعلام کنم و همچنان به لطف خدا پایدار خواهیم بود.

پایان پیام/80

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

در های ستاد انتخاباتی کشور بسته شد / داوطلبانی که داخل وزارت کشور هستند ثبت نام می شوند