جهادگران فاطمی جامعه پزشکی مازندران به 15هزار نفر از اقشار محروم خدمات رایگان ارایه کردند


جهادگران فاطمی جامعه پزشکی مازندران به 15هزار نفر از اقشار محروم خدمات رایگان ارایه کردند

ساری- ایرنا- فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: همزمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ، 550 پزشک عمومی ، متخصص و داندانپزشک عضو جامعه پزشکی در قالب گروه‌های جهادی به 15هزار نفر از اقشار محروم جامعه بخصوص در مناطق روستایی به صورت رایگان خدمات درمانی و دارویی به ارزش پنج میلیارد تومان ارایه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، همزمان با ۱۷ اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی ،سپاه کربلا مازندران سه هزار گروه جهادی بسیج سازندگی در قالب گروه های مختلف جهادی تخصصی به دورترین نقاط استان و بویژه مناطق محروم اعزام کرد که سردار مسلم سیاوشی عصر سه شنبه گزارشی از اختتامیه رزمایش جهادگران فاطمی و برنامه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی کربلا مازندران در نشست با خبرنگاران تشریح کرد.

وی با اظهار این که در این رزمایش با همکاری جامعه بسج پزشکی ۱۷ داندانپزشک نیز خدمات مختلف درمانی را به مردم محروم ساکن در مناطق دوردست ارایه کردند، افزود : با همکاری دامپزشکی استان نیز گروه های جهادی واکسیناسیون ۲ هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین و ۴۲۰ هزار راس دام سبک را به صورت رایگان در مناطق روستایی و کوهپایه ای استان انجام دادند.

سردار مسلمی با اظهار این که ۸۷۰ گروه جهادی زنان بسیج مازندران نیز تهیه جهیزیه بیش از ۱۰۰ نفر از دختران خانواده های محروم را تهیه کردند، گفت: این گروه جهادی زنان پنج هزار بسته معیشتی را در این رزمایش بین مستضعفان استان توزیع کردند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت : بسیج عشایر مازندران نیز در قالب بیش از ۳۰ گروه جهادی آبررسانی به دامداران عشایری در دو شهرستان بابل و نوشهر را عملیاتی کرد.

وی افزود : همزمان با آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ، ۵۰۰گروه جهادی در قالب شیفت ایثارگران به صورت رایگان به کمک واحد های تولیدی و صنعتی رفتند تا تولیدات محصولات اساسی استان رونق بگیرد.

سردار مسلمی با توضیح این نکته که امروز علاقه مندی مدیران دستگاه های اجرایی دولت سیزدهم نیز بر خلاف دولت گذشته در حمایت و تعامل با گروه های جهادی بیشتر شده است و به طور یقین با همکاری بیشتر دولتمردان خدمات عمومی و تخصصی از سوی گروه های جهادی به مناطق محروم و دور افتاده استان عملیاتی تر می شود، بیان داشت: کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی، اجرای طرح های بهداشتی و درمانی، ترویج اقتصاد روستایی، ارایه تسهیلات برای کارآفرینان روستایی، اشتغال زایی، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها، کمک به رونق دامداری و دامپروری، حمایت از ایجاد و تجهیز واحدهای زودبازده و کوچک کشاورزی، زراعی و گلخانه ای از برنامه های گروه های جهادی سازمانده یافته در بسیج سازندگی استان است.

وی شکل گیری بسیج سازندگی را از رهنمودهای مقام رهبری مبنی بر بسیج کردن جوانان کشور برای سازندگی توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به اهداف مورد نظر تعامل با ادارات و سازمان های دولتی برای تسریع در اجرای پروژه های محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم ضروری است .

رزمایش جهادگران فاطمی با سه هزار گروه جهادی بسیج سازندگی مازندران به مدت ۱۰ روز همزمان با سراسر کشور از هفدهم اردیبهشت تا بیست و ششم اردیبهشت برگزار شد.

سردار مسلمی بزرگ ترین طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی مازندران را آبرسانی به ۱۲۸ روستای محروم استان با ۳۱۵میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال جاری عنوان کرد و گفت: این طرح با همکاری قرارگاه امام مجتبی (ع) سپاه پاسداران کشور و همکاری آب و فاضلاب استان مازندران شروع شد و گروه های جهادی متخصص مسئولیت عملیات اجرایی این طرح را برعهده گرفتند.

وی افزود : طبق برنامه سال آینده نیز آبرسانی به ۳۵۰ روستای باقی مانده در مناطق محروم مازندران انجام خواهد شد تا مشکل کم آبی برای مردم استان مرتفع شود.

جهادگران فاطمی جامعه پزشکی مازندران به 15هزار نفر از اقشار محروم خدمات رایگان ارایه کردند

سپاه کربلا مازندران با تمام قدرت در خدمت عملیاتی شدن جراحی اقتصادی دولت قرار دارد

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین با بیان این نکته که این استان به دلیل اهمیت تولیدات مهم کشاورزی به خصوص تولید مرغ و روغن نقش محوری در تنظیم بازار استان تهران به عنوان پایتخت کشور دارد، گفت: همسو با رویکرد دولت مبنی بر مردمی کردن یارانه ها در این دو بخش ، سپاه کربلا در قالب ضابط قضایی نظارت های خود در بخش تولید و توزیع چندین برابر کرد ، به طوری که در مدت یک هفته اخیر هفت هزار و ۳۲۴ تن روغن احتکار شده ، ۳۳ تن شکر ، یک تن ماکارانی ، ۱۲تن آرد ، هشت تن تخم مرغ و ۲۷ تن نهاده های دامی را در ۱۸ شهرستان استان کشف کرده است.

سردار مسلمی با اظهار این که اگر چه معتقدیم دولت می بایست اطلاعات تبینی جراحی اقتصادی را با هدف مردمی کردن یارانه بهتر از این اطلاع رسانی می کرد تا مردم بهتر همراهی کنند، بیان داشت: به هر حال باید بپذیریم که همواره فساد و رانت در ارز ترجیجی به جیب عده ای خاص می رفت و از طرفی اختلاف قیمت ارازق عمومی نظیر آرد ، سوخت ، مواد پروتئینی و روغن به دلیل وجود یارانه ، قاچاق می شود که این جراحی اقتصادی سبب حذف قاچاق خواهد شد که البته نیاز به زمان دارد که امیدواریم آستانه صبر و تحمل مردم بیش از این باشد.

وی نمونه بارز اختلاف قیمت ارزاق عمومی را مربوط به آرد دانست و توضیح داد : اگر هر نانوایی فقط دو کیسه از سهیمه آرد یارانه ای را در روز به مدت یک ماه در بازار آزاد بفروشد درآمدی بیش از ۳۰ میلیون کسب می کند که سوء استفاده در استان بیشمار اتفاق می افتد.

او افزود : به همین دلیل طرح نطارت بر خبازی ها مبنی بر هر واحد نانوایی یک بازرس جهادی را به استانداری پیشنهاد دادیم که سپاه کربلا مازندران آمادگی اجرای آن را دارد.

توزیع رایگان گوشت ۸۰ راس گاو بین اقشار محروم شهرستان ساری

فرمانده سپاه کربلا مازندران همچنین اعلام کرد که در راستای کمک به مردم با همکاری خیرین فردا پهارشنبه ۸۰ راس گاو به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در کشتارگاه ساری ذبح می شود که گوشت آن به صورت رایگان بین افراد محروم ساری توزیع خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شوک شیرین کسب رتبه 10 رشته تجربی برای دانش آموز بابلی