میزان غلظت آلاینده‌ها در زاهدان به 15 برابر حد مجاز رسید


میزان غلظت آلاینده‌ها در زاهدان به 15 برابر حد مجاز رسید

زاهدان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین میزان غلظت آلاینده‌ها تا ساعت 9 صبح امروز/یکشنبه /در زاهدان 2هزار و 310 میکروگرم بر مترمکعب معادل 15 برابر حد مجاز است.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این موضوع که شرایط غبارآلود بودن شهر زاهدان تا فردا نیز ادامه دارد اظهارداشت: غبار موجود در این شهر که ناشی از طوفان‌های مناطق شمالی سیستان و بلوچستان بوده دید افقی ایستگاه فرودگاهی زاهدان را تا ۳۰۰ متر کاهش داده است.

وی با اشاره به کاهش ۶ تا هفت درجه‌ای دما برای مناطق مرکزی و شمالی، از تداوم وضعیت هشدار نارنجی صادر شده تا فردا برای نواحی شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به رکورد ۳۸ ساله‌ی بیشینه سرعت وزش باد در زابل گفت: بیشینه سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان دیشب به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی در این شهر را هم‌اینک به ۲۰۰ متر کاهش داده است.

وی با اشاره به میزان بیشینه سرعت باد در زابل در سال‌های اخیر اظهارداشت: درتیرماه سال ۵۸ بیشینه سرعتی معادل ۱۴۸ کیلومتر بر ساعت به وقوع پیوسته بود و بعد از آن نیز این عدد به ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در خرداد ۶۳ ثبت شده است.

حیدری افزود: بعد از گذشت ۳۸ سال، شامگاه شنبه در ایستگاه فرودگاهی زابل بیشینه سرعت باد به ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت هم رسید که در ۳۸ سال گذشته بی سابقه بوده است.

به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه زابل؛ با توجه به افزایش نفوذ توده گرد و غبار و غلظت ذرات معلق در هوا، فعالیت تمامی ادارات، مدارس، نهادهای این شهرستان امروز تعطیل است.

حسین سنجرانی اظهارداشت: فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول ادامه خواهد داشت.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فوری / کارت‌های امروز همستر کامبت 25 خرداد / 5 میلیون سکه رایگان بگیرید !