1751 روستای سیستان و بلوچستان در طرح قرارگاه جهادی آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد


1751 روستای سیستان و بلوچستان در طرح قرارگاه جهادی آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تنش آبی موجود در روستاهای این استان یک‌هزار و 751 روستا در طرح قرارگاه جهادی آبرسانی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در نشست "قرارگاه جهادی آبرسانی" اظهارداشت: تاکنون در ۲۶ روستا فرآیند اصلاح و توسعه اجرا، در ۴۹ روستا عملیات اجرایی آغاز، در ۱۰۰ روستا تامین مصالح و در ۱۱۰ روستا نیز تجهیز کارگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت خطوط انتقال تا کنون ۲۶۲ نقشه با تایید آبفا تحویل قرارگاه شده که ۲۰۰ نقشه دیگر تا آخر خرداد ماه تحویل خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر پیشرفت لحظه‌ای پروژه آبرسانی خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات اجرایی آبرسانی به هفت روستای دشت سیستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه از ۹۴۵ روستای دشت سیستان تا کنون ۳۰ روستا تحویل نقشه و ۳۵ روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند بیان کرد: تاکنون در مجتمع آبرسانی پیشین شهرستان چابهار از ۲۱۳ روستا؛ هشت روستا تامین مصالح و ۱۸ روستا تجهیز کارگاه شده‌اند.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در مجتمع آبرسانی چاه احمد شهرستان تفتان تاکنون ۳۵ روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند ادامه داد: در مجتمع آبرسانی دشت سراوان از ۳۱ روستا، ۱۷ روستا تحویل نقشه صورت گرفته و ۹ روستا نیز تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند.

وی بیان کرد: در مجتمع آبرسانی منزلآب شهرستان زاهدان از ۴۶ روستا ۱۰روستا تامین مصالح و تجهیز کارگاه آن انجام شده است؛ همچنین در مجتمع آبرسانی دامن شهرستان ایرانشهر از ۲۸ روستا؛ ۱۱ روستا تحویل نقشه و تامین مصالح و تجهیز کارگاه شده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همچنین ۵۵ روستای شهرستان کنارک، ۴۸ روستای دشت آبخوان خاش و ۲۲ روستای بخش پلان و پیرسهراب چابهار در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: با توجه به تکمیل نقشه از ابتدای تیرماه سالجاری اولویت آبرسانی با روستاهایی است که بیشترین تنش آبی را دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویدئو/ حال اساسی ای که همستر کمبت به ایرانی ها داد؛ زبان فارسی!